Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Stör mig väldigt mycket på att V70 II inte har några hål integrerade i sina stolar för isofixbasen, (min Bmw 525iM från 2002 hade detta) känns som man får pressa och trycka för att komma åt fästena, (meningen med systemet är att det just skall vara lätt) Det tråkiga med detta är att man ser med blotta ögat att klädseln kommer slitas ordentligt med detta tillbehör, känns inte alls bra. känns lite B. Det roliga är att Volvo skickar med lösa plastdetaljer som man kan montera på stolarna (isofixfästet) så att man lättare hittar isofixfästena med basen, problemet är att när man monterar dit detta lilla palsttillbehör så tänjer man ännu mer på klädseln. Överväger stark att ta bort isofix basen, men samtidigt är det så otroligt skönt att slippa använda bältet när man har basen.
av reidar77
Det lilla som den tänjer kan du väll leva med ? Det är ju i vecket mellan två delar ... Det som är värre är ju armen som man spänner in i ryggdelen på sätet. Jag har satt en skiva där som fördelar trycket så att det inte blir ett djupt hål för det lär ju aldrig gå ut igen ... :)
Användarvisningsbild
av Gurra82
fast på dynamic stolen så blir det inte bara tänjt i vecket mellan stolarna, det blir är riktigt tänjt på passagararsitsen, kan vara ett i landsproblem, men iaf :D, det skall tilläggas att det passar mycket bättre bak, men vi vill ha stolen fram
av Lövet
Jag har luckor i BMWn och det tänjer inte mindre på tyget för det. Anledningen är att vinkeln är så att man måste trycka ner basen i dynan riktigt mycket för att det ska bli rätt. Det är varken enklare eller svårare att fästa basen med luckorna i BMWn än att peta ner dem i springan mellan dyna och ryggstöd i V70 jag hade.
Användarvisningsbild
av Gurra82
det verkar som om ja inte behöver gråta krokodiltårar om detta då med andra ord, hade ju inte barnstol när jag hade 525:an, det är lika illa där då med andra ord, det bara såg bättre ut :D
av sweborn
Har en X5 E53, där är det ingen nötning inblandad. Dessutom kom min stol med "isofixledare", dvs färgglada plastbitar man snäpper fast mot fästet och så glider stolsmetallbenen mot i plasten istället för att nöta på tyget. Men på Volvo kan det vara en för lång sträcka tyg att pressa in plastbiten i...

Exempel på det motsatta är nya A6, där kanske det snarare är oskönt med en isofixpinne under rumpan...

Edit: sorry, det var ju framsätet som gällde.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]