Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle du kunna tänka dig att byta ut din grill?

Ja
19
51%
Nej
10
27%
Tycker inte det är tillräckligt stor skillnad på dom
Inga röster
0%
Det är inte värt pengarna
8
22%
Inte en chans, det är fortfarande en gammal bil oavsett om jag byter grill, så tänker jag, men jag har full förståelse för dom som gör det för att dom tycker att det är snyggt!

Skulle jag lägga pengar på min så skulle jag göra det i form av något som verkligen gör skillnad tex polestar. Nu är det förvisso inte i samma prisregion, men i alla fall...
Variosboy skrev:Inte en chans, det är fortfarande en gammal bil oavsett om jag byter grill, så tänker jag, men jag har full förståelse för dom som gör det för att dom tycker att det är snyggt!

Skulle jag lägga pengar på min så skulle jag göra det i form av något som verkligen gör skillnad tex polestar. Nu är det förvisso inte i samma prisregion, men i alla fall...
Bilen är väl lika gammal oavsett om man uppdaterar den med något för ögat (grill) eller för själen (Polestar)? De flesta ändringar folk gör är väl för att man tycker det är snyggt, inte för att det är en "nyare del", eller?

/MArtin
Variosboy skrev:Inte en chans, det är fortfarande en gammal bil oavsett om jag byter grill, så tänker jag, men jag har full förståelse för dom som gör det för att dom tycker att det är snyggt!

Ja men nu är det ju så att volvos från 09- 2011 ser ju likadana ut i karossen och emblemet på grillen är ju igentligen det enda som visuellt skiljer dom åt så på den punkten tycker jag inte att det gör ngt. Man ser ju ingen skillnad på 2009:a och en 2010 förutom emblemet menar jag.
Senast redigerad av 1 volvobrasse, redigerad totalt 0 gånger.
Jag skrev ju klart och tydligt att det är så jag resonerar, inte att alla andra gör det..
Sätter man dit en sportgrill för att göra bilen sportigare så är det väl en sak, men att byta till en nyare grill som är original känns mer som att man försöker få bilen att se nyare ut än vad den är.

SOM SAGT: Så resonerar jag, och jag respekterar att andra tycker annat!
Jag har själv funderat på byta för att få bilen att se nyare ut. Men eftersom jag inte är gjord av pengar samt att jag faktiskt tycker den äldre är snyggare så har jag inte gjort det.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]