Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ak84
Är ute och letar bil och fick syn på en V0 2,5FT-09 Momentum (aut) som har gått nästan 24000 mil, den har gått som taxi i 10 månader.
Är det värt att överhuvudtaget kolla på en sådan? priset ligger på runt 100 tkr.
//Anders
av Lövet
Med normala miltal verkar de ju kosta runt 150k så visst finns en del pengar att spara. http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_V70 ... ?ca=11&w=3

Är det den vita? http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V7 ... ?ca=11&w=3
av ak84
Japp det är den vita i gbg. Har tänkt köpa en bil för runt 100-120 har varit inne på den gamla modellen men fick syn på den.
av SlimShady
ak84 skrev:Ingen mer som har något att säga om detta köp?
Personligen skulle jag köpt en privatägd V70N istället för en gammal taxi.
av ak84
SlimShady skrev:
ak84 skrev:Ingen mer som har något att säga om detta köp?
Personligen skulle jag köpt en privatägd V70N istället för en gammal taxi.
Motivering?
Användarvisningsbild
av SvenB
Vilket skick är lådan? Är den bytt? Kolla det. Det finns viss risk om den gått i stadstrafik. Motorn brukar det inte vara någon fara med.
Användarvisningsbild
av SvenB
SlimShady skrev: Personligen skulle jag köpt en privatägd V70N istället för en gammal taxi.
Just det, varför. Du får mycket bil för pengarna under förutsättning att den är servad enligt serviceschemat. Vad är det som säger att en "privat" sköter bilen bättre?
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
av ak84
KKR skrev:Vilket skick är lådan? Är den bytt? Kolla det. Det finns viss risk om den gått i stadstrafik. Motorn brukar det inte vara någon fara med.
Har inte vart och kollat på bilen, vill bara ha lite fakta om det är värt att se den eller inte. Står inget i annonsen om att lådan är bytt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Självklart att den är värd att titta på. Tyvärr går det väl inte att lukta på oljan i lådan längre, men vad är det som säger att en äldre privatkörd bil skulle vara mer riskfri?
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.