Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av I.H.P
"Blöjraggare" som glömt blöjorna hemma? :roll:
//Björn
av *pettson*
Tja normal uppväxt verkar det ju bli mindre av nu för tiden så.. Felet?.. Dom har inte fått lära sej vad som är rätt och fel..
av blådåren
det är synd att agan blev förbjuden, dessa ungar skulle behöva ett rejält storstryk...
Måtte deras föräldrar få reda på vafasen dom sysslar med när dom är ute, hade det varit mina ungar hade jag sålt iväg traktorn för dom, och förbjudit dom att ta sej fram på annat sätt än cykel :evil: :evil:
Pengarna för traktorn hade gått till offren.. hade nog svidit lite..
av llesrof
blådåren skrev:det är synd att agan blev förbjuden, dessa ungar skulle behöva ett rejält storstryk...
Måtte deras föräldrar få reda på vafasen dom sysslar med när dom är ute, hade det varit mina ungar hade jag sålt iväg traktorn för dom, och förbjudit dom att ta sej fram på annat sätt än cykel :evil: :evil:
Pengarna för traktorn hade gått till offren.. hade nog svidit lite..
Skulle tro att det är just stryk dessa ungdomar är uppfostrade med. Våld föder våld och är man ett svin så beror det oftast på att man blivit behandlad som ett sådant. Detta är naturligtvis ingen ursäkt för att bete sig illa, men det är i många fall en förklaring. Att be barnen om ursäkt och tvätta deras kläder och cyklar samt ge dem någon form av kompensation tycker jag skulle vara bättre än att ta till våld.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Människor, unga eller gamla, vid sunda vätskor gör inte som ungdomarna gjorde. Det måste funnits alkohol eller annat med i bilden och då kan man fråga sig var dom fått tag på det. ?:-/

Mvh GK
av *pettson*
Nej det är förlegat att alla som beter sej som svin är just uppfostrade av svin, visst finns det såna också naturligtvis, men det är inte merparten. Bristen på uppfostran är idag den stora källan till mycket elände. Föräldrarna anser sej inte ha tid, det är plötsligt samhällets och skolans sak att uppfostra istället och då går det som det går. Själva är vi involverade i familjehem och vi ser ju baksidan av samhället på ett helt annat sätt. Visst finns det barn och ungdomar som farit illa av sina föräldrar, men större delen som sagt har inte sett skymten av sina föräldrar eller ett substitut när dom skulle behövt dom i uppväxten. Utan att gå in på detaljer så vet jag en tjej som från och med 5 års ålder hittat mellan 50 och 100 spänn om dan vid kaffebryggaren. Mamma kom hem och gick när hon sov, mamman är inte missbrukare eller nåt sånt, endast vanligt arbetande mor med skaplig inkomst utan problems förutom vilja och tid. Dottern var med i 1-5 i skolan och har varit vind för våg sen fram till 14års ålder, utredningar gjordes och inget hände. Det skulle minsann fixas vid 16års ålder. Idag vid 19års ålder börjar hon få ordning på livet med stora samhällsinsatser. Så bra fungerar sociala skyddsnät ibland tyvärr. Då är det ju ändå dom lyckliga, dom som inte får hjälp står kvar i det.
Hur tror du hennes uppfattning om rätt och fel varit? Och faktiskt är än idag?

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]