Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Eftersom du har den tidiga varianten med H4 väl? Så är det lite special med hur man skal koppla eftersom du har minus/jord som styrning och inte plus som det brukar vara.
Ett tips är att söka lite i forumet för där vet jag det finns trådar om hur man kopplar.
Ang stag så beror det nog en del på hur stora/tunga x-ljus du ska ha.
av BoHo
Jag kör med två stycken NBB ALPHA 175 på min V40 och jag tycker det ser helt ok ut. Dessutom helt ok ljus för att vara så "små" brett men kanske inte så långt ljus.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
av BoHo
Monterade med sån platta bakom nummerplåten. Dock Är det ett långt mellanrum bakom kofångaren (plasten) till balken så min är enbart dragen med ett antal skruvar i plasten och det håller sig bra och hyggligt skakfritt trots att jag inte har stag. Visst skakar det när man kör på ex gropiga grusvägar eller i större hål men på vanliga vägar märks inget. Vet ej om det är annorlunda på -98 i fråga om kofångaren, har själv en -04. Ljusen som sitter på är NBB ALPHA 175 som inte är särskilt tunga.
av Mustangpelle
BoHo skrev:
Mustangpelle skrev:Sugen på extraljus jag med.

Någon med tips på fabrikat som passar bra på bilen?

Jag kör med två stycken NBB ALPHA 175 på min V40 och jag tycker det ser helt ok ut. Dessutom helt ok ljus för att vara så "små" brett men kanske inte så långt ljus.
Tack ska kolla in dessa
av 124Spider
Hej!
På min V40 2,0T 01 har jag monterat 3st NBB 175 klarglas med en rostfri plåt bakom nummerskylten rejält fastskruvad i balken, 2st är fjärr och det i mitten är pencil. Alla 3 är 55w/6000K xenonkonverterade tillsammans med bilens heljus, jag kan lova att det blir ett ljus som heter duga! Eftersom dessa NBB är så små på djupet är de lätta att montera och ser diskreta ut, jag har inte behövt staga, fast det finns tillfällen när man ibland kör på dåliga vägar som de kan skaka lite. Är nu inne på tredje året och har ännu inte sett någon förändring, allt bara håller och fungerar. Bor i Västernorrland och kör ca 2500-3000 mil per år.
av ricki
Har 2st Hella FF200 med 100w lampor i som jag skruvat fast i grillen så de hänger med huven upp. Mycket bra ljus i de små rackarna ;). Kan jag varmt rekommendera.

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]