Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla Volvo fantaster.

Tänkte höra lite med er om ett nybilsköp en volvo v70 II 2,4d kinetic om de är en bra bil väntar tillskott ifamiljen, så de
behövs lite mer utrymme.
bilen jag har kollat in finns på kvd ligger för 137000 men har nått reservations priset på 87000, funderar på att slå till.
Den har rullat 23000 mil har haft 6 ägare kan ingen diriekt om disel bilarna eller vad man ska tänka på vid disel, mer än att tanka rätt bränsle :D , .

Tacksam för svar mvh mange
Nja, det var väl inget praktexemplar det där. Skulle nog vänta tills ett bättre exemplar dyker upp.

Edit: Eller ja, jämfört med alla andra rullande lik på KVD verkar denna okej. Misstänksamt med 6 ägare på så kort tid dock.
Om jag hade 137000 kronor att köpa bil för så skulle jag gå på V70N Classic = Mycet bil för pengarna och man kan få en som gått bra många färre mil och med trevligare utrustning än den du hänvisar till..

Alternativt så räknar du en gång till och kommer fram till att det inte är så många kronors skillnad i månaden att köpa en V70II som är fräsch och fin, och som gått "normalt" många mil!
Att gå från 137 till säg 180 är inte så värtst stor skillnad i månaden, mer gör rätt så mycket på bilen... TYCKER JAG! :wink:
Variosboy skrev:Om jag hade 137000 kronor att köpa bil för så skulle jag gå på V70N Classic = Mycet bil för pengarna och man kan få en som gått bra många färre mil och med trevligare utrustning än den du hänvisar till..

Alternativt så räknar du en gång till och kommer fram till att det inte är så många kronors skillnad i månaden att köpa en V70II som är fräsch och fin, och som gått "normalt" många mil!
Att gå från 137 till säg 180 är inte så värtst stor skillnad i månaden, mer gör rätt så mycket på bilen... TYCKER JAG! :wink:

men en Volvo V70 2.4 170 Hk Kinetic som gått knappt 17000 mil en brukare för 100000 hos en bilhandlare kan de vara något. håller med att V70N Classic är väldigt fin ...den är nice

Jag är tveksam. I landet Sverige älskar[…]

300kronors lådan fungerade! Växlar v&au[…]

Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]