Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

jag har problem med höger bakdörrs låsfunktion.
När man låser bilen så stannar höger bakdörr olåst ifall man fått upp den så man måste öppna, låsa bilen en gång till för att den ska låsas. Efter man gjort det och låser upp bilen kommer höger bakdörrs låspinne i dörren upp efter alla andra och sedan går den inte att öppna vare sig innifrån eller utifrån utan den går endast att öppna ifall man trycker ner låspinnen och öppnar dörren innifrån. då kan man öppna både utifrån och innifrån tills nästa gång man låser bilen.

Ngn vänlig själ som kan hjälpa mej med vad det kan vara för fel ?

Mvh//Xo
Plocka ur o smörj
lilleman skrev:
Xotica skrev:Plocka ut vadå?
Låskistan :)

Mvh/Roger
Sedan är det bara att väcka liket :mrgreen:
Kan vara lite pilligt att få ut skiten...
Hejsan!

Har precis haft loss dörrsidan för att undersöka lite grann och jag såg inget märkligt på låspinnen iaf.. dock kvarstår problemet och som det verkar så är det väl låskistan som är spöket i detta fall .

Nu till lite frågor .. hur kommer man åt denna kista ? .. har typ gummiförsedd skumgummi över ett hål rakt in i dörren som verkar vara limmad .. ska denna slitas bort ?
Kom gärna med en beskrivning hur jag ska gå till väga för att lokalisera kista samt komma åt dito

Mvh//Xo
Milt våld det är limmat och det är bara att försöka att lirka bort, köp en "tandläkarspegel" och en brra pannlampa finns på biltema ex

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]