Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av coldhand
Som rubriken lyder, är det någon kan förklara eller har en fin beskrivning på hur man tar bort och sätter dit de lackade dekorlisterna på dörrarna?

Har en som har släppt lite på vänster bakdörr så när jag öppnar den dörren så går den i framdörren och det tar stopp/listen håller på att böjas/knäckas, så jag måste öppna förardörren innan jag öppnar bakdörren hehe..

Tänkte köpa någon begagnad på tyå laga eller liknande, verkar dock svårt att hitta en med min färgkod 428,hur mycket jobb är det med att lacka om en i annan färg? vad behöver man göra, slipa ner och grunda, lacka och på med klarlack eller?

MVH
Listerna på en 850 sitter väl med en llite torx från insidan på dörren längst ut... sen sjuter man listen framåt tror jag.. (Kan även vara bakåt) Borde vara lika på V70.. :) Slipa, torka med förtunning, på med plasthäftgrund på sprayburk sen på med rätt färg på sprayburk, sen klarlack. Borde gör susen :)
av *pettson*
Hmm har en list skjutit sej bakåt är det iskjutna lister, vilket verkar skumt? Tappar man listen eller dom lossnar är det tejpade lister.
Men det krävs ju inte nån raketforskarkompetens att faktiskt sätta sej på knä framför dörren och känna efter..
Användarvisningsbild
av taxi
Öh.. På min sitter det plastclips som verkar sitta nitade i plåten, som listen sen skjuts eller trycks på. Verkar så i alla fall, har inte hunnit kolla noga än, blev nyfiken på hur det såg ut under igår och råkade slita av en list. Kan återkomma imorn när jag satt dit den igen!
Tack för respons, och nej det behövs ingen raketforskare för att undersöka detta egentligen, var mest nyfiken på om någon visste detta, har ingen lust att slipa bort listen innan jag skaffat en ny, vilket jag inte gjort än :) men ska undersöka närmare om det är tejp eller om den är iskjuten.. :)

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

(Ny medlem och första inlägg) Hej alla […]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]