- ons 23 aug 2006, 12:16
Carman har rätt. Man skall aldrig säga: Byt X delen för att den är kass. Man skall säga att den beter sig på ett sätt och helst säga det så flummigt som helst så de inte kan byta en del och säga sen: Du sa ju att vi skulle göra det.
Man tycker ju att verkstäder borde vara försäkrade för 'bom-arbeten' eller ha såpass mycket extra debiterat så de kan byta en och en annan del och själva stå för det. Det ger ju bättre kundservice. Visst det ger oxå mindre klirr i kassan för verkstan. Men vissa av dem betalar nog rabatterade priser på delar än vad du och jag får göra.
har en annan historia (vet inte om jag har berättat detta förrut)
Jag lämnar in min S60 på 8000 mila service. Kommer överens att de skall flusha automaten när de ändå håller på. Sure.
Min personlige mekaniker (som jag känner, och har känt i flera år) ringer sen: du..
- vi har ett problem. När jag skulle lossa skruven till Haldexfiltret gick den av.
Okej sa jag: vad gör vi nu då?
meken: tja. vi får borra ut den eller dyl.
jag: okej. Vem kommer får stå för den kostnaden?
meken: det får du göra. Vi har inga 'metodpriser' på det så det får gå löpande. Och vi tar 1200/h
jag: hmm det kan ju bli skitdyrt. Det är väl inte mitt fel att du drar av skruven
meken: tja. ibland så händer sånt och då får kunden betala
summa sumarum. Han gissade på att de skulle kosta mellan 3000-5000:-
Jag blev förbannad och gick till Volvo Customer Relations som sen skickade mig till Bilia Sisjön. Vi kom fram till efter mycket om och men att jag skulle stå för en 1/3 av kostnaden. Dvs 1500:-
Jag var väl inte helt nöjd med det. Men det var väl den bästa dealen jag kunde få.
Kommer jag lämna in min bil till Bilia Sisjön igen.. nej. skulle inte tro det.
Ber om ursäkt att jag hänger ut en verkstad sådär. Men den är såpass stor så de överlever nog utan mig :)
Man tycker ju att verkstäder borde vara försäkrade för 'bom-arbeten' eller ha såpass mycket extra debiterat så de kan byta en och en annan del och själva stå för det. Det ger ju bättre kundservice. Visst det ger oxå mindre klirr i kassan för verkstan. Men vissa av dem betalar nog rabatterade priser på delar än vad du och jag får göra.
har en annan historia (vet inte om jag har berättat detta förrut)
Jag lämnar in min S60 på 8000 mila service. Kommer överens att de skall flusha automaten när de ändå håller på. Sure.
Min personlige mekaniker (som jag känner, och har känt i flera år) ringer sen: du..
- vi har ett problem. När jag skulle lossa skruven till Haldexfiltret gick den av.
Okej sa jag: vad gör vi nu då?
meken: tja. vi får borra ut den eller dyl.
jag: okej. Vem kommer får stå för den kostnaden?
meken: det får du göra. Vi har inga 'metodpriser' på det så det får gå löpande. Och vi tar 1200/h
jag: hmm det kan ju bli skitdyrt. Det är väl inte mitt fel att du drar av skruven
meken: tja. ibland så händer sånt och då får kunden betala
summa sumarum. Han gissade på att de skulle kosta mellan 3000-5000:-
Jag blev förbannad och gick till Volvo Customer Relations som sen skickade mig till Bilia Sisjön. Vi kom fram till efter mycket om och men att jag skulle stå för en 1/3 av kostnaden. Dvs 1500:-
Jag var väl inte helt nöjd med det. Men det var väl den bästa dealen jag kunde få.
Kommer jag lämna in min bil till Bilia Sisjön igen.. nej. skulle inte tro det.
Ber om ursäkt att jag hänger ut en verkstad sådär. Men den är såpass stor så de överlever nog utan mig :)
/Rick!
2002 S60 2.4T AWD Automat
Svart Metallic - BSR PPC steg 1 - BSR avgas - Eibachsänkt
2002 S60 2.4T AWD Automat
Svart Metallic - BSR PPC steg 1 - BSR avgas - Eibachsänkt