Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
From åm 2005 så har Bla V70N ett annat elsystem som skiljer sig en hel del från tidigare Åm

Anledningen till att dina lampor inte fungerar beror på att CEM som skickar ut ström till lampan känner av att förbrukningen skiljer mellan halogenlampan som den är programerad för och xenon lampan som du nu monterat och då bryter den strömmen
Det finns ingen programvara att ladda ner för att få detta att fungera hos din Volvohandlare
Hur du skall få dom att fungera kan jag inte ge dig råd om då jag själv haft samma funderingar men orkade inte fortsätta då jag "bara" skulle ha bilen ett 1/2 år så fick den vara

//Goose
Användarvisningsbild
av gooose
bamsus skrev:Tack goose.kul att det finns folk som kan ge svar utan och vara otrevlig.men nu förstår jag efter du förklarat ur det ligger till.lika bra att låta bli då.
Jag försökte vara så otrevlig jag kunde
Men jag får nog sluta med detta då jag inte verkar vara bra på att vara otrevlig :wink:

//Goose
av kamilenski
Allt går att fixa. Men det kostar.

V70N 2,4D 06-07 saknar shunt! Man kallar det för CANBUS men det fungerar på annat sätt.
55 W xenon i halvlysen skulle knäcka datorn! Uppstartsströmmen är för hög! Även 35W xenon Canbus orsakar fel! Som man måste släcka på Volvo. JAG VET!

Det är bara Xenonkit från http://www.humanhabit.se/se/ som fungerar!
Och du måste ange vid beställningen att du vill ha H7R 35w canbus med asic chipset.
Annars går det åt helvete.

Vill du byta CEM modul? ;)

Asic chipset anpassar uppstartsström på ett sätt, som lurar CEM modul. Och allt kommer att funka.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]