Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
Var iväg och handlade en annan bil idag. Det var ett byte ifrån en 440 SE-94 till en S80 2,4 -00.
Hoppas att det är ett bra köp. Känner personen som tidigare haft bilen så jag tror inte att det är några problem.

Litet minus tycker jag nog att en svarta solidlacken. Har haft en metallic lack innan och trivdes bra med det. Det är lite små lackrepor på den. Frågan är hur svårt det är att polera bort dessa eller om man lär sig leva med dom.

Ska bli skoj att byta bil på tisdag.
Användarvisningsbild
av Gizz
Japp förnyelse förnöjer. Kommer dock att sakna 440:n lite. Har haft ganska kul med den bilen.
av Ugbugg
Gizz skrev:Japp förnyelse förnöjer. Kommer dock att sakna 440:n lite. Har haft ganska kul med den bilen.
Du kommer att säga samma sak om S80'in nångång i framtiden när du säljer den :wink:
Användarvisningsbild
av Gizz
Jo det hoppas jag att jag kan säga om den också.

Är riktigt sugen på att det ska bli tisdag nu.
Kan ju dra lite om bilen. Kommer säkert att lägga upp den i garaget när jag fått den.
Det är en S80 2,4 140 hk ifrån 2000. Utrustad med Komfortpaket, Trygghetspaket och Designpaket. Utöver detta är det en GPS VDO Carin. Bilen har ägts av min förra chef så jag känner till bilen ganska bra sedan innan. Han hade bytt in den emot en SAAB så jag köpte den av en SAAB/Opel handlare. Kan säga att jag nog inte köpt bilen av dom om jag inte känt till den sedan tidigare.

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]