Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Har du ingen vän så kan du be taxi om hjälp i värsta fall ( begär starthjälp)
av PeterR
Stoppa ner näven o pilla lite på den tunna kabeln på startmotorn
(kan vara röd/vit), där har du felet till 99% om batteriet är i bra skick.
//Peter
av kamilenski
Hur har det gått?
av m2c
Instämmer om startmotorn. Jag hade samma på min s80. Väldigt vanligt fel. Den lilla sladden till starten. Rucka lite på den, och hjälper det, så ta bort den slipa rent stiftet och på med kopparpasta. (Kan vara lättare att komma åt underifrån, spegel hjälpte mig uppfrån då den lilla sladden sitter under den grövre).
av oldtimersmc
Dvs det är kvar men visar sig inte nu utan senare...
av Fred
Om du söker lite på typ samma problem så kommer du märka att detta är vanligt just vid den här årstiden, samt på våren när klimatet är liknande. Problemet är nästan alltid signalkabeln till startsolenoiden. Det är ett vanligt flatstift som är väldigt utsatt för smuts och fukt som tappar kontakten. Som redan tipsats om i tråden: vicka lite på kablarna runt startmotorn så kommer problemet vara borta helt magiskt! Dock kommer det säkert tillbaka om du inte ser till att göra ordentligt rent samt lägga på någon bra gegga som skyddar mot korrosion.

Mvh
Fred

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]