NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
CrossFireX skrev:Kan man verkligen streama musik via inbyggd bluetooth? Är det inte bara för att prata?
Ja, det går! :) Jättesmidigt att slippa plugga in mobil med kabel i bilen. Du byter även låtar och höjer/sänker ljudet med rattknapparna.

Från V50-sidan på Volvocars (som f.ö har blivit uppdaterad med en bild på en V50 Classic Momentum som startbild):
"Bluetooth kan trådlöst spela upp musik via Audio streaming från externa enheter med Bluetooth, såsom ­mobiltelefoner och handdatorer."
Hmm, smidigt. Undrar om de satt ny hårdvara eller om det bara är mjukvara. På vår V50 kan man bara prata i telefon, inte streama. Funderar dessutom på att sätta en ny eller något, man måste skrika i bilen....
av jumu01
Magic440 skrev:Nu leveransstatus 8, fortfarande prel. lev. v42.
Detta är mycket mer spännande än jag kan komma ihåg barndomens jular! :P
Sluta plåga mig Magic!!!
jumu01 skrev:
Magic440 skrev:Nu leveransstatus 8, fortfarande prel. lev. v42.
Detta är mycket mer spännande än jag kan komma ihåg barndomens jular! :P
Sluta plåga mig Magic!!!
Gläds med mig så blir det nog bättre ska du se :wink:

Din tid kommer ju...snart 8)
av jumu01
Vad trevligt för dig Magic att din bil framskrider i processen det är ju bara om 3 veckor, att mitt datum är satt till v.48 som är ju i slutet av november gör mig inte ett dugg avundsjuk :oops: ! Kan ju trösta mig med att sommardäcken lär det inte bli något nötande på i år. :lol: Ändrade om beställningen av vinterdäcken från Conti ICE contact till Hakka 7, tror detta är ett bättre val.
av Magic440
jumu01 skrev:Vad trevligt för dig Magic att din bil framskrider i processen det är ju bara om 3 veckor, att mitt datum är satt till v.48 som är ju i slutet av november gör mig inte ett dugg avundsjuk :oops: ! Kan ju trösta mig med att sommardäcken lär det inte bli något nötande på i år. :lol: Ändrade om beställningen av vinterdäcken från Conti ICE contact till Hakka 7, tror detta är ett bättre val.
Om man som jag blint litar på de tester som Vi Bilägare gör, är ju ditt val helt rätt. I synnerhet med tanke på din bostadsort.
Deras vinterdäckstest från oktober 2010 finns utlagt på http://www.vibilagare.se. Å andra sidan så är jag nog lite förtjust i Nokian överhuvudtaget, kör ju Nokian på både sommardäck och vinterdäck sen länge. Fast hoppas att jag nu får Continental på sommarsulorna, är nyfiken på dom.
av jumu01
Har uteslutande kört på Conti Premium contact sommardäck, däcket har mycket bra egenskaper i väta, aldrig varit nära att få vattenplaning, fick med Pirelli 7 till nuvarande bil men dessa är utbytta till Conti.

Enda negativa med dessa är att dom slits väldigt snabbt håller max 2 säsonger på framhjulet sedan dags att byta, jag brukar vara slö med att skifta mellan fram- och bakdäcken utan låter framdäcken vara på till dom är på gränsen till utslitna först då flyttar jag fram bakdäcken och sätter dom nya på bakhjulet.
av Kluster
jumu01, kan hålla med dig där!

Imorgon blir det en tur på ca 40 mil, återkommer med förbrukningssiffror! :)
Har tyvärr inte hunnit med några foton idag, har hjälpt en polare att flytta.
Nu äntligen har min volvohandlare fått in min nya bil på minvolvosida! Dock ligger även min förra bil kvar, går inte att få bort!

När jag loggade in va leveransstatusen 1! Å då är det 5 veckor sen jag beställde bilen.Beräknad leverans är satt till vecka 46 av volvo men man kan enligt min handlare räkna bort 2 veckor. Så alla de övriga 8 stegen måste ske på 4 veckor!

Vet inte om jag kommer beställa nån mer ny bil, den här "vänteångesten" är ju allt annat än kul!!!!!!!!!

Har även hunnit ångra färgen typ 17 ggr :evil: när jag sett andra bilar! Men när den väl kommer tror jag att allt blir kanon!!!! :lol:
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 47
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]