Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av black
Hej!
stereon i min s80 har börjat krångla...det är alltså en hu-601, och den vill inte läsa cd skivor längre. Så nu har jag kommit över en HU-801:a för billig peng.
Tänkte montera dit den nya idag, men till min förvåning pasade inte kablarna.
HU-601 har två kontakter på baksidan (en grön å en grå) men HU-801 har bara en grön kontakt.
Ringde till Volvo å frågade om det finns en adapterkabel som man kan montera när man byter från hu601 till hu801, för att få det att fungera....svaret blev: det har funnits men inte nu längre, monteringssatsen 9452 277-8 till stereo hu-801 har utgått och går ej att beställa :(
vad ska man göra nu? hur har ni andra gjort som har bytt till hu-801?
gäller en s80 '99:a, stereon(hu801) kommer också från en 99:a
Mvh
Användarvisningsbild
av black
ingen som kan hjälpa mig? :(
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Har funderingar själv på byte, antingen Volvos eller nåt annat. Bara skummat i ämnet men är det inte så att centerhögtalaren ska gå till stereon och dom andra till slutsteget. Har du köpt slutsteg och centerhögtalare också eller? /Clas
Användarvisningsbild
av black
nä det har jag inte
men du har kanske rätt Clas, det går kanske inte att koppla en 801:a utan slutsteg???
sitter slutsteget under passagerarsolen som på s60:n?
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Ja, det brukar finnas några på Tradera och Blocket varje vecka. Tyvärr så skenar priset ibland men jag väntar på rätt tillfälle på både stereo och slutsteg. Annars så är väl ett alternativ att byta ram och sätta i nåt annat men har telefon och orginal är ju trots allt snyggast. /Clas
Användarvisningsbild
av black
ska åka till skroten och plocka ner den från samma bil som jag tog stereon ;)

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]