Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gurra82 skrev:En liten fråga till er som åker tjänstebil? Hur kommer det sig att inte fler väljer AFV? Det lilla som bagaget skäl kan ju inte inte vara skäl att inte välja just AFV? Visst det finns inte gas att tanka överallt, men om förmånsvärdet ändå är lägre så kan man ju köra på bensin till ett lägre förmånsvärde. Passat gasbilar ser man överallt, men inte volvo V70 AFV? Varför?
Jag funderar allvarligt på en afv. blir bra mycket billigare än en d5 eller vad man nu ska jämföra med. vad som gör mig osäker på hur reglerna kommer se ut efter 2013.
Gurra82 skrev: Att man beställer en miljötaxi behöver ju inte i praktiken betyda att man kör den på miljöbränsle bara att den kan det.
Jo det tycker jag. Annars lurar man taxikunden. Om taxikunden gör ett aktivt val att han/hon vill ha en miljöbil (en bil som körs på miljöbränsle), skall det levereras. En gas eller etanolbil som körs på bensin är en miljöbil i lagens mening, men inte i praktiken.
fast där håller jag inte med, inbilla inte mig att alla som åker taxi i stockholm kräver miljöbil, det har snarare blivit så att taxi stockholm centralt krävt av sina åkare att åka miljöbil för det skall kännas (se bra ut) bra mot kunden.
Nej, och det har jag inte påstått heller. Men det finns ett attribut i trafikledningssystemet, "miljöbil". Om kunden specifierar att han vill ha en miljöbil skall en bil som körs på miljöbränsle skickas. Det är ett attribut lika väl som KO (kombi) MB (Mercedes) VO (Volvo) o.s.v.
Jag lovar att ingen passagerare bryr sig ett dugg vad som finns i tanken. Det är pris och punktlighet som gäller.
Många företag (kunder till taxibolagen) har krav på miljöbilar. Har inte taxikedjorna det så göre de sig icke besvär.
Gurra82 skrev:fast där håller jag inte med, inbilla inte mig att alla som åker taxi i stockholm kräver miljöbil, det har snarare blivit så att taxi stockholm centralt krävt av sina åkare att åka miljöbil för det skall kännas (se bra ut) bra mot kunden.
För att kunna köra till Arlanda måste du ha en miljöbilstaxi, det kräver Luftfartsverket.

Detta för att kompensera att de själva släpper ut 100000000000000 ton helt orenade och oskattade fossilavgaser direkt i atmosfären från planen....

Detta är helt i linje med alla miljöåtgärder, det ar alltid någon annan som ska dra ned än man själv.....
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Racetwin2 skrev:Många företag (kunder till taxibolagen) har krav på miljöbilar. Har inte taxikedjorna det så göre de sig icke besvär.
Visst, i upphandlingarna kanske. I verkligheten bryr sig ingen.
De bryr sig i högsta grad i verkligheten, är du inte miljöklassad släpper LFV inte iväg dig från Arlanda.....

Är du inte mljöklassad flyttas du nedåt i kön och miljöbilarna passerar dig i kön, det gör att du aldrig kommer därifrån.
Av passagerarna menar jag
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]