Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Vid kamremmsbyte rekomenderar vissa byte av vattenpump vissa ej, själv bytte Jag pumpen samtidigt.
En bra fråga kan vara om pumpen börjar läcka eller på annat sätt blivit defekt, behövs remmen återigen bytas?
Användarvisningsbild
av goransson89
Byter jag kamrem så byter jag även vattenpump.. Förra ägaren på min bil gjorde inte det och vattenpumpen havererade vid 26000 mil :( Resultat = Renovering av topp + byte av ventiler = drygt 5500:- på kurreduttverkstad! :( Så snåla inte med vattenpumpen!

Och OM jag nu skulle byta vattenpump eller av annan anledning ta bort kamremmen så montera alltid ny rem, en rem kostar inte många kronor och skulle den nu mot alla odds gå av så kommer du ångra dig :)
av magnus.
dormen skrev:
magnus. skrev:Varför inte bara handla av Skruvat? I paketet jag fick låg en Contentinal rem, 1st SKF rulle och en rulle jag inte minns vad det var för märke på.
750 Riksdaler, kan väl inte bli billigare?
dom kamremsatser ja har hittat på skruvat kostade runt 1500.-
viket artikelnr har din sats?

Såg att 23mm remsatsen var dyrare, jag har 21mm rem Artnr: 16051. Artnr: 15948 var den för 750:-
Artnr: 16031 1125:- kanske är den du ska ha?
Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]