Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Killer
Men vänta nu. Vida all in one kommer du väll inte in på utan att ha en prenumeration hos volvo(och en verkstad). Ska du koppla upp dej mot bilen så ska du ju öppna "vida monitor" (om jag kommer ihåg rätt)? fel av mej, man öppnar samma program från båda.
Senast redigerad av 1 Killer, redigerad totalt 0 gånger.
av TomasL
uno83 skrev: Klart det är lika olagligt att köpa piratkopior som att ladda ner dem. Eller menar du att Volvo (som lär ha copyright på både hård- och mjukvara) har godkänt försäljningen?
Det är inte olaglit att köpa en piratkopia av en produkt om du inte vet att det är en piratkopia. Du måste i detta fall göra skillnad på köpa och sälja. Det står inget på dom sidor jag sett som säljer dessa att det är kopior. Så.det är inte olaglit att köpa denna men det är högst olaglit att sälja. Så är det.

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk PRO
Senast redigerad av 1 TomasL, redigerad totalt 0 gånger.
av TomasL
Killer skrev:Men vänta nu. Vida all in one kommer du väll inte in på utan att ha en prenumeration hos volvo(och en verkstad). Ska du koppla upp dej mot bilen så ska du ju öppna "vida monitor" (om jag kommer ihåg rätt)?
Vida All in one ska man använda och det kommer man in på utan prenumeration.

Användarvisningsbild
av uno83
TomasL skrev:
uno83 skrev: Klart det är lika olagligt att köpa piratkopior som att ladda ner dem. Eller menar du att Volvo (som lär ha copyright på både hård- och mjukvara) har godkänt försäljningen?
Det är inte olaglit att köpa en piratkopia av en produkt om du inte vet att det är en piratkopia. Du måste i detta fall göra skillnad på köpa och sälja. Det står inget på dom sidor jag sett som säljer dessa att det är kopior. Så.det är inte olaglit att köpa denna men det är högst olaglit att sälja. Så är det.

Det står inte på piratebay att det är piratkopior heller. :)
av TomasL
uno83 skrev: Det står inte på piratebay att det är piratkopior heller. :)
Men då har du laddat ner och det är enl. svensk lag olaglit så det är skillnad.
av tobako85
Hej på er.

Har lite huvudbry. Har en dator med Windows 7 Ultimate 32-bit på.
Fungerar att installera och köra VIDA utan problem.
Problemet jag dock har är med DiCE drivrutinerna, de installeras ej, och enheten förblir "gulmarkerad" i enhetshanteraren, dvs att den ej har drivisar.

Är det något speciellt med ultimate versionen som gör att det ej fungerar med de drivrutinerna, eller finns det några andra drivrutiner till DiCE´n som stödjer win 7 bättre? Har sökt men ej funnit.
Tacksam för svar snarast.

Mvh
Tobbe
av Appen
tobako85 skrev:Hej på er.

Har lite huvudbry. Har en dator med Windows 7 Ultimate 32-bit på.
Fungerar att installera och köra VIDA utan problem.
Problemet jag dock har är med DiCE drivrutinerna, de installeras ej, och enheten förblir "gulmarkerad" i enhetshanteraren, dvs att den ej har drivisar.

Är det något speciellt med ultimate versionen som gör att det ej fungerar med de drivrutinerna, eller finns det några andra drivrutiner till DiCE´n som stödjer win 7 bättre? Har sökt men ej funnit.
Tacksam för svar snarast.

Mvh
Tobbe

La på Win xp SP3 funkade kanon, fick inte win7 att funka alls.

MvH
Appen
Användarvisningsbild
av Mikeyax
Hejsan!
fungerar dem bra, Volvo DiCE från kina som ni köpt?? är själv sugen.
Men det jag vill främst ha dem till är att ladda in mjukvara i bilen.
Har ingen färddator det skulla jag vilja ha så frågan är om det följer med i packeten??
Någon som vet??

Mvh Mikey
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 241

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]