Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av almaro
Jag går och väntar på min V70 II T4F Momentum som ska komma i slutet av oktober.
Jag valde den Biarizz blå metallic lacken och 17" Saga fälgarna.
Finns det någon annan som har en liknande bil, man funderar ju lite på bränsleförbrukning.
Är det orealistiskt att förvänta sig 1 l/mil med etanol blandad körning? Bilen är manuell.
Har haft en V70 II D3 automat i ett år 4000mil som tjänstebil, det har varit en skön bil att åka i, det mindre bra med den har varit motorns extremt korta register.
av MattiasD
Jag provkörde en V70II T4F med Powershift (automat) häromdagen. Med 1/3 motorväg, 1/3 landsväg och 1/3 stadstrafik drog den 1.02 l/mil på E85. Jag tror nog motorn går att snålköra betydligt lägre. Jag tog exakt samma tur med en V60 T3 med manuell låda och den bilen drog 0.68 l/milenpå BF95.
av eijo
Jag ligger på 1,25 på E85 (T4F Powershift). Blandad körning i ganska högt tempo (Skylt +30). Om man snålkör (något jag sällan klarar mer än några minuter åt gången... :oops: ) så är jag övertygad om att man kan klara sig på 1,00. Den manuella ska ju vara lite snålare än Powershift oxå. (Powershift funkar iofs kanon med T4F, men det är ju en annan story).
av Kelimutu
Jag har T4F med Powershift. Drar 1,32 stadskörning (lite aggressivt kanske) och på långfärd har jag vart nere i 1,15. Men då körde jag snålt... Men manuell lär ju vara snålare, så det kan nog gå att köra på rutn 1 l mitlen eller 0,7 på bensin....
av Nilsildur
Kör T4F momentum, 17" & sportchassi. Bilen har rullat 700 mil sen juli.

Ligger stadigt på 1.1l/mil. Har dock varierat mellan 1l/mil under semestern (motorväg, långa sträckor) och 1,2 stadskörning. Dock så misstänker jag någon form av mätfel eftersom den, enligt färddatorn, drar 1,1 l/mil på 98 oktan också? Kör företrädesvis på e85.

//N
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]