Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Labarroche
Är jag korkad om jag köper en framhjulsdriven Volvo? Sjukt mycket bil för pengarna blir det ju efter ytterligare rabatt på kampanjpriset 389 000... Skinn, diesel, automat, bluetooth, xenon med nya mini-faceliften, nerlackad, larm etc..

Men jag är helt ställd till det här med framhjulsdrift. Har aldrig kännt att jag behövt det tidigare och har aldrig heller ägt fyrhjulsdrift men det känns ju lite motsägelsefullt att köpa en XC90(bara namnet) som är tvåhjulsdriven....
av mikebike
Jag skulle varken vilja köpa en XC90 (stor, klumpig och omodern), en diesel (högljudd och trist), automat (törstig och irriterande) eller en framhjulsdriven bil (opraktiskt och direkt pinsamt i en SUV).
Men det är ju jag det... :wink:

Smaken är som baken.
av llesrof
Du kommer förmodligen alltid ångra dig att du inte köpte en AWD. Min personliga åsikt är att en framhjulsdriven SUV är som att gå med en gurka i brallan. Det ser ut som att man har något man faktiskt inte har. Hela grejen med en SUV är ju att den skall vara fyrhjulsdriven och ge intryck av att kunna ta sig fram där vanliga bilar fastnar. Jag hade hellre köpt en vanlig V70 än att åkt runt i en fejk-SUV :D
av para
Vad är det för kampanj? Är det verkligen för faceliftade bilar? Trodde det bara var lagerbilar och sånna som är påväg in.
Hur länge har du tänkt behålla bilen? Tänk på att den ska gå att sälja sen också.
av Labarroche
Mikebike; Fint att du passar på att använda min tråd till att vädra dina i sammanhanget helt irrelevanta åsikter suvar, dieselmotorer och automatlådor...

Åter till topic; jooo det känns nästan lite fejk måste jag säga, håller med. Samtidigt är det ju känslan av en stor, skön bil med skinn och automat jag vill åt och inte fyrhjulsdriften. Men som sagt, en suv utan 4wd är nog rätt fånigt...

Näe kampanjen gäller bilar du beställer som kommer ha uppdaterade lysen och vara nerlackade.
av para
Har du nån länk till info om kampanjen? Min säljare vet inget om priserna på faceliftade och jag går och väntar på att kunna beställa en (en riktig då... Awd..;-)
Låter ju lite märkligt att rea ut faceliftade bilar innan tillverkningen ens startat.
av Labarroche
para skrev:Har du nån länk till info om kampanjen? Min säljare vet inget om priserna på faceliftade och jag går och väntar på att kunna beställa en (en riktig då... Awd..;-)
Låter ju lite märkligt att rea ut faceliftade bilar innan tillverkningen ens startat.
Njaa vadå länk? Det är ganska tydligt om du går in på hemsidan och bygger en XC90. Priset är 389 med Momentum och leverans typ årsskiftet så det är automatiskt en faceliftad bil eftersom det är 2012or.
av atlas86
Ne köp awd de är vettigast. tror du kommer ångra dig. Om inte annat för att de är pinsamt att stå och spinna i vinter med en stor xc90.
av Rellac
Det handlar väl om hur du tänker använda bilen?
Ska du köra mycket tunga kärror, har du en eländig väg till sommarstugan som aldrig blir plogad, etc?
Saknar du idag awd när du kör?
Bor du i stan och kör i stan och mellan städer etc så tror jag att du kommer klara dig finfint utan awd. En fwd måste ju skilja lite i vikt också antar jag, så du kommer ju spara pengar på soppaförbrukningen under hela sommarperioden iaf, när awd ändå inte används. (Undantaget hård terrängkörning naturligtvis)

Sen vadå fejksuv, de bilar som inte har manuella låsbara diffar och manuella i- urkoppling av fyrhjulsdriften, är fejk i mina ögon :wink: :)

Go for it säger jag :)
av Labarroche
Rellac skrev:Det handlar väl om hur du tänker använda bilen?
Ska du köra mycket tunga kärror, har du en eländig väg till sommarstugan som aldrig blir plogad, etc?
Saknar du idag awd när du kör?
Bor du i stan och kör i stan och mellan städer etc så tror jag att du kommer klara dig finfint utan awd. En fwd måste ju skilja lite i vikt också antar jag, så du kommer ju spara pengar på soppaförbrukningen under hela sommarperioden iaf, när awd ändå inte används. (Undantaget hård terrängkörning naturligtvis)

Sen vadå fejksuv, de bilar som inte har manuella låsbara diffar och manuella i- urkoppling av fyrhjulsdriften, är fejk i mina ögon :wink: :)

Go for it säger jag :)
Intressant.... Hmm..

Men som föregående talare påpekar så tänkte jag faktiskt på det igår och fick en olust.. Körde fast med min BMW i vintras mitt på gatan bara för att det var mycket snö. Fy fan va pinsamt om det skulle ske med en XC90 :oops:
Jag menar.., själv hade jag ju spontant frågat hur man kan köra fast med en 4wd om jag såg det hända...

Rättning förresten... Det har alltså hänt en gång att jag saknat 4wd ;) Men.. 1 gång alltså.
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann[…]

Motorvärmare

Det brukar gå att ha båda delarna. Doc[…]