Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Stattin
Ja eller så kan man ställa ifrån sig i det lilla facket mellan stolen och dörren också, men optimalt är det ju inte.
av Candypig
Stattin skrev:
Candypig skrev:Eller om man som jag, har automatlåda, pilla i D och sen kan burkarna sitta där bäst de vill (BE)
Har själv 960:s mugghållare, den "passar bättre"
Ja just ja, dom sitter på andra ledden va? Borde ju vara lite smidigare. men man har ju som vana att vila armen på stödet och hålla i växelspaken för det mesta.

Köpte ett par mugghållare för ett tag sen och tänkte att jag klurar nog ut ett bra ställe att ha dom på, men icke. Tror jag ska skruva fast dom på bakdörrarna istället så får mina medpassagerare lite lyx alla fall :)

Jaja jakten på en annan lösning får fortsätta, det är ju skönt om man kan ställa ifrån sig muggen eller burken istället för att ställa den mellan bena och frysa kulorna av sig :)
Japp mugghållaren sitter "på tvären" istället för raktfram + man kan fälla upp själva locket och vika det bakåt och vips, så trollas en mugghållare(modell enklare)fram för baksätet :-)-)
Användarvisningsbild
av Skärmflyg
Har en orignal mugghållare i min manuella 940
Funkar bra med en mugg :) med två muggar blir det lite bökigare att växla men det funkar 8)
Jag kan medge att när drickat är slut flyttar jag bak muggen till bakom armstödet :idea: för det är ju skönt att slippa ha muggen i vägen när man växlar.
Vid långkörning kör jag med hela stället fyllt (=4muggar) långa stunder. :-)-)
av I.H.P
Ursäkta min tykenhet :twisted: men jag kände att jag var tvungen att kommentera dagens I-landsproblem
Har ni köpt katetertillvalet oxå? :-O) :-DD
//Björn
Användarvisningsbild
av Skärmflyg
[quote="I.H.P"]Ursäkta min tykenhet :twisted: men jag kände att jag var tvungen att kommentera dagens I-landsproblem
Har ni köpt katetertillvalet oxå? :-O) :-DD
//Björn[/quote]

Jepp
in med hela familjen och passera närmaste Drivtrue :mrgreen: :-O)
av hampus1337
hmm, jag hade ingen mugghållare alls när jag köpte 745an så jag åkte till biltema och handlade för 30kr och skruva fast den på handskfacket, tyckte det var en sjukt smart ide :P
av Stattin
hampus1337 skrev:hmm, jag hade ingen mugghållare alls när jag köpte 745an så jag åkte till biltema och handlade för 30kr och skruva fast den på handskfacket, tyckte det var en sjukt smart ide :P
Jag har vart inne på den iden jag med men tycker inte riktigt att det smälter in så bra, men visst effektivt och bra placering blir det ju.
av hampus1337
Stattin skrev:
hampus1337 skrev:hmm, jag hade ingen mugghållare alls när jag köpte 745an så jag åkte till biltema och handlade för 30kr och skruva fast den på handskfacket, tyckte det var en sjukt smart ide :P
Jag har vart inne på den iden jag med men tycker inte riktigt att det smälter in så bra, men visst effektivt och bra placering blir det ju.

smälter in gör det absolut inte men jag ska bara ha bilen tills jag går u skolan, så mitt mål är att göra den så absolut bekväm som möjligt, och jag tycker det var smart av från min sida. men du har helt rätt också :)
av volvoyamha
Nu orkade jag helt enklet inte läsa allt, men troligen är din fråga redan besvarad,

Annars kan du ju försöka hitta framstolar ifrån en volvo 760, med armstöd i mitten, då är ugghållaren inbyggd i den ;)
av Stattin
volvoyamha skrev:Nu orkade jag helt enklet inte läsa allt, men troligen är din fråga redan besvarad,

Annars kan du ju försöka hitta framstolar ifrån en volvo 760, med armstöd i mitten, då är ugghållaren inbyggd i den ;)

Jopp vi har vart inne på det.
Det spelar nog ingen större roll vad man har för stolar, mittkonsolen (eller armstödet som du säger) är en sak för sig :wink:
Kopplingen tar högt upp.

Ok då kanske det är så med min oc[…]

EX60

EX60 CC går nu att konfigurera via hemsida[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p[…]

Häng ut dem för skambeläggning