Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är det åtgärdat. Jag tänkte som så att det kanske ändå är bra att ha konstant spänning någon enstaka gång. Så jag drog helt nya kablar från batteriet in till kupén. Köpte en tre-grenad ciggkontakt på biltema och kopplade in den direkt på batteriet via ett relä som har styrström från lampan som ska belysa ordinarie cigg-kontakt. Blev jätte bra :). Så nu har jag tre kontakter som spänningen bryts på när jag vrider av tändningen och en kontakt som har konstant spänning.
Ajfan, jag köpte precis en fm sändare också och märkte samma sak, den står på efter avstängning! Mycket irriterande. Finns det någon annan lösning än att dra mer kablar? Typ en mojäng man trycker i som gör så fmsändaren slutar på ström? :lol:
Sätt en vajer mellan nycklarna och fm-sändaren så blir det svårt att glömma. ;-)

Min stänger av sig själv om det inte kommer något ljud till den på en minut, men jag antar att det ligger någon liten standbyström, frågan är om det är väsentligt högre en vad bilden själv drar.

Finns det inte någon spänningsvakt man pluggar i cigg-uttaget som stryper strömmen om den går under nödvändig spänning för att kunna starta? Det kunde ju varit något om man har mer pengar över än minnesförmåga och händighet. ;-)

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]