- tor 29 sep 2011, 12:19
#571590
Jag har varit nöjd med skruvat tidigare, har handlat i flera år från dom. Vid ett tidigare tillfälle har jag fått en felaktig produkt och returen var inga problem.
Nu ville det sig så illa att jag fick en felaktig produkt (ventilerade fembultade 350mm skivor passar inge vidare bak på en S40) i sommras igen och jag tänkte att det är inga problem för skruvat är bra att a att göra med. Men jag fick direkt problem. Den instruktion som medföljde som man skulle följa om man hade fått fel eller trasig varor stämde inte men jag blev hänvisad till den nya "returwebben". Allt bra så långt. När jag fyllt i retuwebben får jag ett mail med returnummer och jag väntar på ytterligare information.
När inget händer på ett par dagar ringer jag kundtjänst där en faktiskt ganska otrevlig tjej tar emot mitt samtal. Jag undrar dels när returfraksedlar skall komma så jag kan skicka tillbaka produkten, men också när mina korrekta skivor skall komma.
Svaret är då att jag själv får bekosta frakten, det är enligt henne helt enligt skruvats nya returpolicy och en av nackdelarna med att handla på internet som hon uttrycker det. Mina försök att hänvisa till konsumentköplagen att man som kund skall hållas skadefri vid reklamationer hjälper föga. Nya skivor kommer de skicka när de fått in de gamla.
Jag bestrider fakturan via epost och säger att jag inte tänker betala för att jag inte fått min skivor som jag beställt. Samtidigt erbjuder jag mig att skicka tillbaka ett par skivor som tydligen felaktigt skickats till mig, bara de skickar mig en rutrsedel. Efter ett tag kommer en retursedel och jag skickar in de felaktiga skivorna.
Efter cirka en vecka hör jag av mig igen och undrar var mina skivor är, de har fortfarande inte kommit. Då får jag till svar att de felaktiga ännu inte har kontrollerats så de har inte skickat ut några nya. Jag blir då aningen irriterad och de beslutar sig för att skicka de nya innan de hunnit titta på de gamla, WOW...
Så cirka 4 veckor efter beställnig har jag de korrekta skivorna hemma, jag hinner dock inte hämta dom innan jag åker bort på semester en vecka och betalar därför inte heller fakturan på utsatt förfallodatum då jag ej hunnit kontrollera om jag nu fått rätt grejjer.
När jag kommer hem efter semestern hämtar jag skivorna som faktiskt är korrekta den här gången, samtidigt som jag vitjar brevlådan för att hitta en faktura från skruvat på förseningavgift. Jag är vid det här laget så less på dom att jag betalar de femtio kronorna och istället beslutar mig för att handla från någon annan i fortsättningen.
Under den första veckan har jag mailkontakt med skruvats VD men han tar ingen ställning i frågan och jag upplever det inte som att han tar det så allvarligt att kundtjänst inte vill följa konsumentköplagen. Nu var i och för sig detta i semestertider så han kanske hade fokus på annat men om man bemödar sig med att läsa mailen så borde man väl intressera sig i innehållet också?
Jaja, det var min historia om Skruvat.se. Tyvärr får jag säga då jag tidigare bara haft gott att säga om dom, men den här historien gör tyvärr att jag väljer andra leverantörer i fortsättningen. Har man kanske växt lite för mycket?
/Martin
Nu ville det sig så illa att jag fick en felaktig produkt (ventilerade fembultade 350mm skivor passar inge vidare bak på en S40) i sommras igen och jag tänkte att det är inga problem för skruvat är bra att a att göra med. Men jag fick direkt problem. Den instruktion som medföljde som man skulle följa om man hade fått fel eller trasig varor stämde inte men jag blev hänvisad till den nya "returwebben". Allt bra så långt. När jag fyllt i retuwebben får jag ett mail med returnummer och jag väntar på ytterligare information.
När inget händer på ett par dagar ringer jag kundtjänst där en faktiskt ganska otrevlig tjej tar emot mitt samtal. Jag undrar dels när returfraksedlar skall komma så jag kan skicka tillbaka produkten, men också när mina korrekta skivor skall komma.
Svaret är då att jag själv får bekosta frakten, det är enligt henne helt enligt skruvats nya returpolicy och en av nackdelarna med att handla på internet som hon uttrycker det. Mina försök att hänvisa till konsumentköplagen att man som kund skall hållas skadefri vid reklamationer hjälper föga. Nya skivor kommer de skicka när de fått in de gamla.
Jag bestrider fakturan via epost och säger att jag inte tänker betala för att jag inte fått min skivor som jag beställt. Samtidigt erbjuder jag mig att skicka tillbaka ett par skivor som tydligen felaktigt skickats till mig, bara de skickar mig en rutrsedel. Efter ett tag kommer en retursedel och jag skickar in de felaktiga skivorna.
Efter cirka en vecka hör jag av mig igen och undrar var mina skivor är, de har fortfarande inte kommit. Då får jag till svar att de felaktiga ännu inte har kontrollerats så de har inte skickat ut några nya. Jag blir då aningen irriterad och de beslutar sig för att skicka de nya innan de hunnit titta på de gamla, WOW...
Så cirka 4 veckor efter beställnig har jag de korrekta skivorna hemma, jag hinner dock inte hämta dom innan jag åker bort på semester en vecka och betalar därför inte heller fakturan på utsatt förfallodatum då jag ej hunnit kontrollera om jag nu fått rätt grejjer.
När jag kommer hem efter semestern hämtar jag skivorna som faktiskt är korrekta den här gången, samtidigt som jag vitjar brevlådan för att hitta en faktura från skruvat på förseningavgift. Jag är vid det här laget så less på dom att jag betalar de femtio kronorna och istället beslutar mig för att handla från någon annan i fortsättningen.
Under den första veckan har jag mailkontakt med skruvats VD men han tar ingen ställning i frågan och jag upplever det inte som att han tar det så allvarligt att kundtjänst inte vill följa konsumentköplagen. Nu var i och för sig detta i semestertider så han kanske hade fokus på annat men om man bemödar sig med att läsa mailen så borde man väl intressera sig i innehållet också?
Jaja, det var min historia om Skruvat.se. Tyvärr får jag säga då jag tidigare bara haft gott att säga om dom, men den här historien gör tyvärr att jag väljer andra leverantörer i fortsättningen. Har man kanske växt lite för mycket?
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts