Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Gillar idén med denna orkan signal, sökes döv grilltjuv återfinnes på närmaste akut.
Helt plötsligt finns spaningsuppslag :D
av bmwtomas
Att jämföra stöld med fortkörning är enligt mig en skev parallell...
Att inte kunna skilja på mitt & ditt är något som gör mig riktigt förbannad :twisted: , skulle garanterat använda mitt basebollträ på en tjuv som jag tar på bar gärning och stolt ta mitt eventuella straff, den tjuven rör aldrig min bil fler gånger och förhoppningsvis ingen annans heller. (N)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Brotten i sig är såklart inte jämförbara, men konsekvenserna kan man ju diskutera:

Om någon knycker en grill, vad kan det ställa till med för den drabbade annat än en djupt hål i plånboken.
Om någon kör för fort, vad kan det ställa till med!?
av Enzo
Tack varios, det ena är bara pengar, det andra kan, och gör faktiskt, dödar människor.
av Enzo
bmwtomas skrev:Att jämföra stöld med fortkörning är enligt mig en skev parallell...
Att inte kunna skilja på mitt & ditt är något som gör mig riktigt förbannad :twisted: , skulle garanterat använda mitt basebollträ på en tjuv som jag tar på bar gärning och stolt ta mitt eventuella straff, den tjuven rör aldrig min bil fler gånger och förhoppningsvis ingen annans heller. (N)
Och du fick inte heller köra din bil eftersom du fick sälja den för att betala skadestånd till tjuven.

Vi vet både du och jag att du inte skulle lägga ett finger på tjuven.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
En kollega råkade ut för samma sak, dvs fick grillen stulen, i förra veckan.
2 443 kr ska Bilia Segeltorp ha för att sätta dit en ny.

Fast frågan är mest varför de snodde Hans grill, bilen är en 2010, och de har väl gamla grillemblemet - eller finns det de som vill pimpa ned sig bil till en äldre årsmodell, kanske?
av oldtimersmc
En sak är riktigt djävla säkert att det skulle göra ont, sen tar vi eftertanken...
av oldtimersmc
Snacksalig skrev:En kollega råkade ut för samma sak, dvs fick grillen stulen, i förra veckan.
2 443 kr ska Bilia Segeltorp ha för att sätta dit en ny.

Fast frågan är mest varför de snodde Hans grill, bilen är en 2010, och de har väl gamla grillemblemet - eller finns det de som vill pimpa ned sig bil till en äldre årsmodell, kanske?
2010=ny grill
av pergrein
S40 & V50 fick den nya grillen MY11...

Mvh
Per
av oldtimersmc
och v70II MY10
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9