Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kenlav
Volvo 850 96:a 10v.
Har till och från problem med mitt ABS system. Yttrar sig i att ABS-lampan ej släcks ibland när man startar motorn. Om man sedan kör och kommit upp i hastighet (spelar ingen roll vilken hastighet) och vrider tillbaks nyckeln så ABS lampan slocknar och sedan tillbaks med nyckeln i tändläge då slocknar ABS-lampan efter 2 sekunder som den skall och allt fungerar normalt igen. Kan det vara ANTENNRINGEN som spökar eller lödningarna i boxen? Har sökt på forumet men orkar inte gå igenom alla 140 sidor som handlar om ABS.
av capman
Nu vet jag inte om det är samma system som sitter i min v70 från 98, men det jag hade samma problem och det visade sig vara styrenheten för abs/tracs som felade, ja fick lämna in den för reparatione och det landade på 2500;- med 2 års garanti.
av *pettson*
Trådskaparen får väl lägga in mer sökord för att få ned antalet träffar. Problemets lösning har varit uppe många ggr.
Orkar man inte söka i forumet efter nåt som varit uppe så mycket, så orkar man förmodligen inte heller lösa problemet. :roll:

På frågan om antennring och abs.
Varför i himlens namn skulle en biltillverkare koppla ihop bilens stöldskydd med bilens bromsar?
NEJ.. Antennringen har naturligtvis INGET med abs systemet att göra.
Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]