Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BM
Hej.

Skriver åt en kompis som precis skaffat en V70 -01. I bilen sitter en originalstereo som heter HU-603. Problemet med stereon är att belysningen inte fungerar. Stereon fungerar i övrigt felfritt. Går det att laga belysningen eller måste man byta hela stereon?

/BM
av TomasL
Finns det ingen lampa som lyser?
Känns lite konstigt att alla skulle ha slocknat.
Fungerar det att t.ex öka/minska volymen via rattknapparna eller byta låt/radiostation.
av BM
Hej. Det är det som är det märkliga. Precis allt fungerar förutom belysningen. Har du någon idé på vad det kan vara.
/BM
Användarvisningsbild
av hollan
om stereon är bytt till en annan så måste mjukvara laddas om inte de görs får man exakt dessa symtomer att allt fungerar utom belysning i knappar och display mest en tanke om det aldrig har fungerat eller det har funkat innan och plötsligt dött?
av TomasL
hollan skrev:om stereon är bytt till en annan så måste mjukvara laddas om inte de görs får man exakt dessa symtomer att allt fungerar utom belysning i knappar och display mest en tanke om det aldrig har fungerat eller det har funkat innan och plötsligt dött?
Då skulle väl inte rattknapparna fungera heller.
Användarvisningsbild
av hollan
vet ej
belysningen i ratt knapparna går inte över stereon men själva volymkontrollen är inte mjukvaru baserad
har ts rattknappar då? inte många 01or som har de
av TomasL
Jag frågade ju honom i mitt första inlägg om just rattknapparna fungerade, för vad jag läst så fungerar inte dom om man laddar ur stereomjukvaran, och då svarade han att precis allt fungerade utom belysningen. Det svaret tolkade jag som att både volym- och låtbytarknapparna fungerar vilket jag har för mig att dom inte skagöra om inte mjukvaran är laddad. Iallafall inte låtbytarknapparna.
Jag var inne på samma linje som dig men som sagt när svaret kom att allt utom belysningen fungerade så släppte jag det.
av pzddae
Jag har läst tråden. Min XC70 -06 har slocknat i stereon. Det funkar dock allting och display lyser men inte en enda knapp. Övrig belysning t ex värme mm fungerar. Mkt märkligt. Verkstaden sa att jag var tvungen att byta hela stereon för att få belysning igen.

Jag har haft den sen den var ny och aldrig bytt radio eller reparerat nåt kring den.

Är det nån som vet vad det kan vara? Vi kanske är fler med samma problem.

Micke
Kolvringar etc b4b

Har du slipat in ventilerna i en ventilslipmaskin,[…]

XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]