Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emastar
Har en dieselvärmare på min v70N -00 2,4d.. Och den behagar inte fungera. Varje ggr jag försöker sätta igång den så får jag meddelandet om att den redan används.....
Vad kan vara fel?
Pratade med en kille om att renovera den men han ansåg att det var bättre att köpa en ny. Att det skulle bli billigare. OCh en ny kostar 5k + moms, men känns lite konstigt att det är dyrare att laga den gamla??

Nån som har förslag på vad som kan vara fel ?
Är ju rätt gott att ha en nu när vintern börjar närma sej..
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Får du meddelandet när du försöker använda den som parkeringsvärmare eller försöker du starta den medan motorn är igång?

Mvh GK
av emastar
Meddelandet har kommit när jag har försökt dra igång den med direktstarten. Meddelandet "bränsle värmare på" kommer upp samtidigt som triangeln i mitten av instrumentpanelen blinkar till.. (den som lyser när tex spolarvätskan börjar ta slut)
Har även försökt starta med timern, och det går bra att ställa in och så, men sen startar den aldrig vid angiven tid....
av emastar
nån som har förslaf på vad som kan vara fel? Funderar på att plocka ner skiten och renovera upp den med renoverings kit...
av emastar
ok... får se om man kan få tag i en felkodsläsare
av emastar
oja, provade förra vintern när det var -25 och det vart ingen start av dieselvärmarn...
av TomasL
d98josu skrev:Är utetempen kallare än 15 plus? Annars startar inte värmaren
Vid direktstart av värmaren så spelar det ingen roll vad det är för yttertemp. Den ska starta endå.
Det rekommendersa tom. från tillverkaren att den ska startat någon gång i månaden året runt.
Jag startade min mitt i sommaren när det var över +25°C och den startade så fint.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]