Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag lyckas inte koppla upp min Samsung Galaxy S2 mot bilen med bluetooth. Den parar ihop enheterna, men sen hittar inte bilen telefonen. Jag har testat både synligt och icke synligt i telefonen. Någon som vet? Bilen är en 2012:a med Sensus.

Ändrade rubriken till en som säger lite mer. Försök sätta bättre rubriker själv i fortsättningen. /Brainy
Användarvisningsbild
av Camel
I min V70II (MY11) fungerar just en Galaxy S2 utmärkt med BT. Det vore ju konstigt om den inte skulle fungera på en senare och modernare bil som MY12 med sensus. Du skriver att BT-enheterna paras ihop men sen hittar bilen inte telefonen. Men om den har parat BT-enheterna så har väl bilen hittat telefonen minst en gång. Du menar att den tappar bort telefonen senare? Eller menar du att BT-enheterna inte paras ihop? Du kan ha flera telefoner parade men bara en i taget aktiv (antar att det är samma på MY12). Kanske någon annan telefon är invald?
av matzen10
Camel skrev:Kanske någon annan telefon är invald?
Intressant info! Så man kan alltså ha flera telefoner "loggade" och 1 av dessa (den senast använda i bilen) är alltså förvald?

/M10
Användarvisningsbild
av Camel
Ur instruktionsboken för V70II MY11 sid 199:

"Maximalt fem mobiltelefoner kan registreras.
Registreringen görs en gång per telefon. Efter
registreringen behöver mobiltelefonen inte
längre vara synlig/sökbar. Högst en mobiltelefon
kan vara ansluten åt gången."
Användarvisningsbild
av Severin
Enl volvos sida så är den inte testad med SGS2, men det betyder ju inte per automatik att den inte funkar men den kan ju ha kompabilitetsproblemen du lider av
Användarvisningsbild
av petkas
Låt telefonen söka bilens BT i stället,det brukar hjälpa 9 gånger av 10,och glöm ej att mata in lösen/koden sen när du blir tillfrågad.
Användarvisningsbild
av Momentum
SAMSUNG GT-i9000 Galaxy S med 2.2 behöver leta reda på bilen, inte tvärtom
Så prova det, stor chans att det hjälper
Pairing Instructions

1. Phone: While on the main screen enter the main menu.
2. Phone: Select "Settings".
3. Phone: Select "Wireless & networks".
4. Car: Select "TEL" => "Menu" => "Exit" to enter "Phone menu" => "Phone settings" => "Discoverable". The car will now be discoverable for three minutes.
5. Phone: Select "Bluetooth settings" and "Scan for devices".
6. Phone: Wait while the list is being populated with Bluetooth enabled devices.
7. Phone: In the device list highlight "MY CAR" and press "OK".
8. Phone: Enter an optional four digit code and confirm.
9. Car: A message box with the following text is displayed: "XXXX is trying to pair. Do you want to add this?" Press "OK" and enter the same four digit code and confirm with "OK".
10. Phone: Confirm the subsequent pop-up dialogs.
av Jöns
Min S2:a funkar klockrent ihop med V70 från 09...
Som sagt, jag lyckas para ihop dem och telefonen blir registrerad och syns i Sensus-systemet. Därefter lyckas den inte koppla upp mot telefonen. Jag har testat med en annan SG2:a med samma resultat och jag har inga andra telefoner parade med bilen. Jag har även provat att telefonen söker upp bilen. Någon som lyckats koppla upp en SG2:a med Sensus och fått det att fungera?

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]

Nej det finns ingen text eller symbol på gal[…]

meddelande

Hur raderar jag gamla meddelande i centerdisplayen[…]