Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleH
Hej!

Har också fått dvd-skivorna idag men jag förstår inte hur man ska ladda över dem till bilen? Startar motorn och sätter i DVD nr1 och det händer inget alls. Är det inte meningen att det ska komma upp någon dialogruta eller liknande?

Mvh, Kalle.
Användarvisningsbild
av petkas
KalleH skrev:Hej!

Har också fått dvd-skivorna idag men jag förstår inte hur man ska ladda över dem till bilen? Startar motorn och sätter i DVD nr1 och det händer inget alls. Är det inte meningen att det ska komma upp någon dialogruta eller liknande?

Mvh, Kalle.
äntligen fick jag koden,började själv installera dom i dag,det tar en stund innan maskinen reagerar på skivan,det är bara att vänta.
av KalleH
Var får man den här aktiveringskoden ifrån?

Okej jag väntade kanske 30sek men det kan ta längre tid innan något händer mao?

Mvh, Kalle.
av KalleH
Det enda häfte jag fick med i boxen heter "Villkor för slutanvändare". Jag måste vara blind för jag hittar ingen adress där eller pratar vi om något annat häfte? ?:-/
Användarvisningsbild
av petkas
KalleH skrev:Det enda häfte jag fick med i boxen heter "Villkor för slutanvändare". Jag måste vara blind för jag hittar ingen adress där eller pratar vi om något annat häfte? ?:-/
kolla tidigare inlägg,har länkad adressen,det är bara att klicka på den.
av x000x
Har en S60 MY11och har fått skivorna men på skivorna och fodralet står det att de är till S80 MY07-11, V70 MY08-11, XC 60 MY09-10 och XC70 MY08-11.
Är det verkligen rätt skivor?

Har inte dessa bilar den gamla navigatorn?
av KalleH
Hej!

Har också en S60 MY11 och har fått likadana skivor som dig. Har inte testat att installera dem än dock så jag vet inte om det fungerar. Enligt Navteq går de på VIN-numret (chassinumret) för att avgöra vad det är för bil. När jag reggade mig på Navteq när bilen var ny fanns nämligen inte S60 med bland modellerna man kunde välja och då kontaktade jag dem och fick svaret att eftersom jag anget VIN-numret så vet de att det är en S60 MY11 och skickar ut rätt kartuppdateringar. Får se imorgon om det stämmer :D

Mvh, Kalle.
av Tobbev
Tror ni fått fel skivor. I t.ex V70 MY08 var det mig veterligen ett helt annat system.

På min paket står det:

S60 MY11-
S80 MY12-
V60 MY11-
V70 MY12-
XC60 MY11-
XC70 MY12-

/Tobbe
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4