Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Sladden till det fasta uttaget skall väl komma ut genom mattan, inte löst hängande uppifrån. Ruttet jobb om du frågar mig...

/Martin
av boston00
Jag kollade hur deras monteringsanvisningar http://tinyurl.com/6eha3to ser ut och det ser ut som det är gjort enligt deras rekommenderade monteringssätt. Med andra ord så kommer det att se ut så om man går till volvo och dom följer anvisningen. Sen om man tycker det är snyggt får väl betraktas som en smaksak. Jag tycker det är bra om dom följer sina egna anvisningar.
Användarvisningsbild
av MartinS
boston00 skrev:Jag kollade hur deras monteringsanvisningar http://tinyurl.com/6eha3to ser ut och det ser ut som det är gjort enligt deras rekommenderade monteringssätt. Med andra ord så kommer det att se ut så om man går till volvo och dom följer anvisningen. Sen om man tycker det är snyggt får väl betraktas som en smaksak. Jag tycker det är bra om dom följer sina egna anvisningar.
Märkligt, jag monterade i min XC60 nu i helgen och där skulle man göra hål i mattan, de är ju väldigt lika invändigt så det vare ju konstigt att det var annorlunda på V70. Det ser ju ganska B ut...

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Den anvisning du länkar till visar ju också att man skall dra den under/genom mattan.

/Martin
av boston00
ok missuppfattade dig, förstår jag nu. Jag tänkte att den skulle komma ut bakom uttaget, förstår vad du menar nu. Dom sista 15 cm skulle gått bakom mattan och ut precis invid kontakten.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
boston00 skrev:Bild
Den där monteringen blåser ju bort ifrån vindrutan istället för mot vindrutan så den avfrostas snabbt. ?:-/
Användarvisningsbild
av Variosboy
TS kanske inte vill att rutan ska avfrostas snabbt, han kanske vill ha en genomvarm kupé!?
av boston00
Variosboy skrev:TS kanske inte vill att rutan ska avfrostas snabbt, han kanske vill ha en genomvarm kupé!?
Precis, men nu har ju jag inte doktorerat i luftströmmar som andra har så vad vet jag. :twisted: (och det var ju inte menat till dig givetvis :) )

Min prio är en varm bil då vi lyfter in bebis på morgonen och drar iväg.
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]