...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
ÄRRet skrev:@ pettson::
I yrket? Har du bilverkstad? Man kan lätt tro att du reparerar bilar svart. Jag kanske har fel?
I yrket repareras bilar vitt. Inte alltid av mej men under min kontroll tidvis, enligt mina metoder tidvis. Och med min slutkontroll tidvis, när jag är i tjänst, under andras ansvar annars.
Och nej jag har ingen bilverkstad. Men jag återfinns på ett fordonsprogram någonstans.
Programmet bedrivs som bilverkstad för att rätt miljö ska nås för eleverna med relevanta fel och relevant problematik, inte ens skolan jobbar gratis.
På fritiden händer att tjänster byts mot tjänster då jag har ett lantbruk, det har absolut hänt att jag svetsat en vagn nån timma när nån har nöd och fått väggrus eller nåt som jag saknat. Resten som händer på gården skattas det för.
Förstår inte relevansen såhär mot irritation i trafiken?
Vill du diskutera min privatekonomi mer så är du välkommen att PM:a.
Det handlar väl som vanligt om att ifall man inte har några argument att komma med så får man hitta på något annat, och då brukar vissa ta till personangrepp eller insinuera saker om "motståndaren" i fråga..

Förlåt, nu gick jag OT igen.... Dumma mig... Jag ska bli en bättre människa (efter nyår), kommer dock inte säga vilken nyår jag pratar om.... :wink: :D
Användarvisningsbild
av Scania
Jag bor i Lund, en cykelstad, och irriterar mig på alla dessa cyklister som tar för givet att de har förkörsrätt över alla övergångställen (för gående). De kommer i hög fart från "ingenstans" och kör ofta rakt ut på övergångsställena, utan att se sig för. Stirrar bara rakt fram och trampar på...
Håller med dig, samma här i Kristinehamn, och då ska tilläggas att jag är cyklist själv! (cyklar ungefär 10-15 mil i veckan).
Det är extremt många som inte har lampor och reflexer, dom har mörka kläder, kör rätt ut som du säger!
Fattar inte hur folk vågar sätta sig upp mot vikten i bilar och andra fordon..
av Lövet
Själv blir jag dagligen irriterad över folk som tror att pga de kör 2 km/h snabbare än övrig trafik så kan man ligga kvar i vänsterfilen och inte släppa förbi den bakom som kanske har betydligt mer bråttom än så.
av *pettson*
Just nu är jag förbannat irriterad över nonchalansen bland långtradarchaufförer.
Efter en tur igår em/kväll på E4 mellan Linköping och Mjölby så låg jag bakom ett tradarekipage med svenska skyltar i väntan på att dom som kör finare bilar och inte behöver hålla hastighetsbegränsningen stockade i vänsterfilen. Plötsligt driftade ekipaget ut mot höger och plötsligt ett rejält kast in mot vägen igen.
Anledningen? Tja han missade nätt och jämnt en bil som stod utanför vägbanan med varningsblinkers på och bytte däck, konstigt att han driftade utåt dock? Gissa om däckbytaren förmodligen sket ned sej. För vi pratar inte om mer än 50-60 meter marginal. Jag såg ekipaget svänga ut kraftigt och nästa sekund ser jag bilen med varningsblinkers.
Min första tanke var, vafan hände?
Jag påbörjade omkörning av honom då det är 120sträcka och vänsterfilen nu var fri.
Plötsligt säger min flickvän: Vafan? Han har ju fötterna på instrumentpanelen? No way svarade jag.. Inte kan man vara så jävla dum?
Jodå, kik i backspegeln så syntes fotsulorna väl..
Passerar nästa ekipage, ber flickvännen kika: Jodå fötterna på instrumentbrädan, dessutom en kopp kaffe i ena handen och en cigg i mungipan.
Nästa..: Fötterna på brädan..
Nästa..: En kopp kaffe i ena handen och telefon i andra..

Alltså.. VAFAN! Så skulle det vara konstigt att vi har tradarolyckor? Dom beter sej ju inte som förare utan som att dom slappar i vardagsrummet? Inte en chans i helvete att det går att göra sitt bästa bakom ratten när fötterna är på panelen, eller händerna är fulla.
Jag vet att det finns bra chaufförer också naturligtvis och all heder åt er, ni ska inte ta åt er.
Men dom här och alla som gör såhär kan innerligt dra åt helvete! Det är en SKAM för yrkeskåren och inget annat, hoppas era körkort dras så omgående det går och man kastar sten på era framtida barn.
Samtliga ekipage körde för svenska bolag enligt reklam och hade svenska skyltar.
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 552

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]

Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

B30a i en 740?

B30f var med kat från fabrik om jag minns re[…]