Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
StringerBell skrev:
Cox skrev:Farbror blå, har inte resurser att bry sig i några grillar som försvunnit.
Finns alvarligare brott som bara skrivas av med motivering spaningsuppslag saknas. Detta trots man har serverat bevis på silverfat till farbror blå.....
Medborgargarden nästa.
Japp eller limma rakblad på baksidan av grillen, detta lär väl resultera i en sönderslagen huv, men det kan vara värt det och går även detta på försäkringen ett plus är att man får DNA bevis :D
Användarvisningsbild
av StringerBell
En jämförelse:

För mac-datorer finns det programvara som fungerar så att man vid stöld kan aktivera kameran på datorn att ta en bild på tjuven som sitter framför kameran, samt ange IP-adress och skicka dessa uppgifter till den rättmätige ägaren. Det finns exempel på att det varit svårt att få fart på polisen även med bild och IP. Och då talar vi om datorer som kostar mellan 5000 och 20000.
av Cox
Precis, jag är en stark förespråkare av ex ett larm som skickar på en typ 1000 ah
sedan är det bara att sopa upp resterna och lägga i hundbajspåsen.
av Enzo
Men snälla rara, ska det uppmanas till lemlästning för stöld av nån liten grill eller navkåpa??? Får man fråga hur ni tänker egentligen.

Kör ni själva för fort nån gång t.ex.? Ska vi rada upp er vid vägkanten och avrätta er då? Om vi nu ska hålla oss till proportionerna?

Visst är det trist att en del blir av med lite plastprylar men kom igen nu.
av Cox
Enzo skrev:Men snälla rara, ska det uppmanas till lemlästning för stöld av nån liten grill eller navkåpa??? Får man fråga hur ni tänker egentligen.

Kör ni själva för fort nån gång t.ex.? Ska vi rada upp er vid vägkanten och avrätta er då? Om vi nu ska hålla oss till proportionerna?

Uppenbarligen förstår du inte min ironi, men rakbladen håller jag på :wink:
av Enzo
Cox skrev:
Enzo skrev:Men snälla rara, ska det uppmanas till lemlästning för stöld av nån liten grill eller navkåpa??? Får man fråga hur ni tänker egentligen.

Uppenbarligen förstår du inte min ironi, men rakbladen håller jag på :wink:
Jag förstår ironi, men tänk den som inte gör det och verkligen sätter fast rakblad. Finns det puckon som stjäl grillar
finns det säkerligen nån som gillar idén med rakblad också. Visst, tråden till larmet är väl en bra idé annars.
av Cox
Visst kan det vara så :-) en tråd till larmet borde inte vara svårt att fixa till, om man känner behov att larma sin grill, men den är borta ändå och signalen till larmet väcker knappast många = spaningsuppslag saknas. Kanske det går att koppla larmet till en kamera som filmar marodören :-)
Användarvisningsbild
av Camel
Ja tyvärr är det väl så. Men om man kopplar in något mer "kraftfullt" som aktiveras om någon snor grillen så fattas nog inte spaningsuppslag... :wink:
Användarvisningsbild
av Camel
Cox skrev:Visst kan det vara så :-) en tråd till larmet borde inte vara svårt att fixa till, om man känner behov att larma sin grill, men den är borta ändå och signalen till larmet väcker knappast många = spaningsuppslag saknas./.../
Om man undantar rena pyrotekniska installationer så kanske en sån här duger för att dra till sig uppmärksamhet och därigenom få lite "spaningsuppslag" :wink: :
http://www.hornblasters.com/products/de ... n-horn-kit
av Mr T
Camel skrev:Om man undantar rena pyrotekniska installationer så kanske en sån här duger för att dra till sig uppmärksamhet och därigenom få lite "spaningsuppslag" :wink: :
http://www.hornblasters.com/products/de ... n-horn-kit
Den spaningen blir nog relativt lätt. Ring till närmsta sjukhus och fråga efter en nyinkommen kille som spräckt båda trumhinnorna och har gjort i brallan. That's you guy =)

Sen återstår ju bara att förklara för resten av stadsdelen, som du precis har väckt, vad som hänt :D

//Mr T
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 19

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus