Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla glada !!!
Har stött på problem i min bil som är V70 -99 2.5.
Motorlampa lyser på instrumentpanelen och den dricker vatten, ha kollat så den inte läcker, eller någon slang som är sönder, kollat säkringar. Bilen går som den ska. Ha också märkt att kylfläkt fungerar inte som den ska, luftat systemet, fyllt på med ny glykol och så. Men det har inte hjälpt. Vad ska jag göra, måste har bilen varje dag, men lite orolig att den ska gå sönder till slutet?
De flesta säger att det är topplockspackning!!!!

Alla är välkomna med tips och förslag =)
Mvh Max
av *pettson*
Det är alltså felkod satt. Läst ur ? Annars lär du inte få veta.
Vatten ja, försvinner vatten i den takten och bilen går bra, då är det iallafall INTE in i motorn vattnet försvinner. Du får välja mellan läckage vattenpump, eller läckage kylargavlar. Systemet är självluftande och ska inte behöva pillas med.
På vilket sätt har du märkt att kylfläkten inte gör sitt jobb?
Felkod få jag läsa ut. Ibland kan fläkten låta konstigt och öppnar man motor, så ser man att den hänger sig, snurrar sen stannar igen, och den bli så i 5 min, sen stannar den helt och hållet. Kör man långa sträckor sen, så händer det inget alls, men kanske jag som ser fel.
av *pettson*
Kylfläkten ska gå väldigt lite. Helst inget alls.. Ju mindre ju bättre. Ligger temperaturen stadigt på kl 3 i ditt instrument så förstår jag inte riktigt hur du får det till ett problem.
Gällande vattenförlusten så lämna in bilen och låt provtrycka den så lär verkstan se vart den läcker.
Beroende på mängd vatten som försvinner kan det vara ide att kika om dina golvmattor är fuktiga. Inte helt ovanligt att värmepaket går läck. Men pratar vi större mängder vatten så är det nog uteslutet.

Lycka Till!

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

(Ny medlem och första inlägg) Hej alla […]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]