Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TasselT
XC60D3 skrev:
TasselT skrev:Finns en varning i instruktionsboken för XC60 att bilen måste stå utomhus när man använder dieselvärmaren.
Så står bilen i ett garage så är det eldriven motorvärmare som gäller.

/ TT

...och står den i garaget så är det naturligtvis nödvändligt att köra med motovärmaren :roll:

(jaja, jag vet att det finns de som har kallgarage ;))
Alla bor inte i Norrland märker jag :)

/ TT
av XC60
Jag kör ganska mycket korta sträckor bl.a. till och från jobbet, vilket innebär att körtiden kanske inte riktigt matchar bränslevärmaren gångtid alla gånger vilket över tid kan ladda ur batteriet. Har ett ventilerat kallgarage med elstolpe så jag funderar på att sätta in en underhållsladdare som laddar batteriet så jag kan köra värmaren utan att oroa mig för batteriet.

Någon som vet en tillverkare samt pris?
Användarvisningsbild
av MartinS
XC60 skrev:Jag kör ganska mycket korta sträckor bl.a. till och från jobbet, vilket innebär att körtiden kanske inte riktigt matchar bränslevärmaren gångtid alla gånger vilket över tid kan ladda ur batteriet. Har ett ventilerat kallgarage med elstolpe så jag funderar på att sätta in en underhållsladdare som laddar batteriet så jag kan köra värmaren utan att oroa mig för batteriet.

Någon som vet en tillverkare samt pris?
Det beror väl på vad du vill ha? En snygg orginal kopplad till motorvärmare eller bara en lös laddare?

Jag skulle nog satsat på orginal motorvärmare med calix laddare. Jag tror värmaren ligger på ~1700kr på volvo och laddaren på en tusing ungefär. Alternativt kan du ju bara köpa en intagskabel från calix direkt för ~600 spänn och koppla den till laddaren.

Vill du ha volvos intagsplast kostar den biten 170 spänn.

/Martin
av XC60
Vill ha en snygg integrerad lösning med ett uttag i fronten på lämpligt ställe där jag pluggar in kabeln och sedan laddas batteriet, ska vara snyggt och enkelt :D
Användarvisningsbild
av MartinS
XC60 skrev:Vill ha en snygg integrerad lösning med ett uttag i fronten på lämpligt ställe där jag pluggar in kabeln och sedan laddas batteriet, ska vara snyggt och enkelt :D
Då skulle jag skaffa volvos intagsram, calix anslutningskabel och calix batteriladdare.

/Martin
av s60Flamencoröd
Redo för vintern, På glömstavägen i Stockholm mötte jag i dag en Plogbil :shock: Kan han ha en bättre väderkarta tv3 ?
Användarvisningsbild
av MartinS
s60Flamencoröd skrev:Redo för vintern, På glömstavägen i Stockholm mötte jag i dag en Plogbil :shock: Kan han ha en bättre väderkarta tv3 ?
Shit, jag åker till Stockholm om 1 timme, borde jag sätta på vinterdäcken? :D :D :D
av Lövet
Det var 4 grader i morse här förvisso men nån snö finns inte i prognoserna på flera månader.
av Lövet
Det är det nog här också.

Nu spöregnar det förresten.

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]