Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Måste byta alla 4 inom en snar framtid och har fått tag i lite priser (alla mer eller mindre hutlösa) för varierande märken. De billigaste som jag kan tänka mig är Hankook för ca 1000-lappen styck inkl montering, balansering osv men jag vill egentligen sätta på Michelin för det är vad Volvo leverar bilar med där jag bor.

Problemet är att de Michelin jag har pris på skulle kosta 2500.- per däck vilket är på tok för mkt. Jag snackade med Volvo-verkstaden och då sade de att det finns Michelin-däck med lägre spec som borde kosta runt 1400.- (vilket jag skulle kunna leva med). Men de sade så klart inte vilka däck de menade.

Så min fråga är, vad är den lägsta speccen på Michelin som jag kan sätta på bilen? Jag har så klart 234/60R18 och vi talar bara om sommar-däck nu...

/g
Härlig bil när däck ska bytas;)
Men Volvo har faktiskt billigare märken. Köpte Semperit från Rejmes 235/40R18 för 5000kr, monterat o klart. Visserligen efter viss förhandling. Michelin är inte värt pengarna. Kan även rekomendera Dunlop. Kanske inte de roligaste däcken. Men de håller i evigheter.
har försökt bli klok på vilka däck som är ämnade åt min klump men lcykas inte riktigt. dessutom så har man inte samma utbud här nere på nätet som man gör uppe i Sverige. Skall som sagt kolla Dunlop och vilka däck som sitter på diverse XC90 på garaget nästa gång jag är där.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]