- lör 24 sep 2011, 18:02
Jag har bytt båda damaskerna och det var ingen konst alls. Tidigare såg jag en liten oljeslinga leta sig ut från damasken. Men hittills har inget läckage noterats. Damaskgummit var väldigt hårt. Kanske därför? Men jag har inte kört bilen så mycket än. Så vi får se. Framfjädrarna verkar vara helt ok. Det kollade jag särskilt när jag bytte stötdämparna. Men jag skall med intresse notera vad som händer. Nu har jag lagat det mesta på den fast jag vill inte tala så mycket om det för nog är jag bra korkad... som gjort det. Jag har
bytt bromsledningar, damasker vä sida. stötdämpare, bromsoken bak ink bromsskivor, styrleder, lött om temp och bensinmätare, svetsat fyrkantsramen, skärmar bak och en massa annat smått och gott. Men framrutan har börjat spricka uppifrån och ned. Om allt annat fungerar i två år och så kanske det är värt att byta den om bilen klarar ytterligare två år. 460 är ganska dåligt byggd som bil tycker jag. Inget att hurra över. Men den är ganska bra vinterbil och den går att köra i högre hastigheter utan att det märks åtminstone i jämförelse med 940, 240 och V70.
En ganska märklig bil....... och ganska dålig.... men ändå .... rullar den. Vi får se hur länge.....