Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Är sugen på en ny svart eller vit XC60 D3 AWD och undrar hur mycket man bör ge för en sådan. Enl. Bygg din bil så kostar den 446900 kr med Driver Support, Herrgårdsvagnspaket och High Techpaket (HP stereon). Hur mycket bör man få i rabatt på denna.
av kallessida
beror på, olika från handlare till handlare. Finns ingen given rabatt man SKA få, skicka en förfrågan till alla handlarna i ditt område (ibland kan de löna sig att åka 20 mil...), några kommer säga ingen rabatt, andra KANSKE, ja KANSKE, upp till 10%
av uuno_san
Jag fick en offert på Bilia på en ny XC60 D3 AWD R-design, svart metallic med herrgårdsvagnspaket, tidur för värmare, High Performance Multimedia med 7" skärm, 20" Cratus fälgar och avbländande backspegel för 390.000kr.

Dock så är jag Volvoanställd så jag får ju ca 12% rabatt :D
Användarvisningsbild
av XC60D3
uuno_san skrev:Jag fick en offert på Bilia på en ny XC60 D3 AWD R-design, svart metallic med herrgårdsvagnspaket, tidur för värmare, High Performance Multimedia med 7" skärm, 20" Cratus fälgar och avbländande backspegel för 390.000kr.

Dock så är jag Volvoanställd så jag får ju ca 12% rabatt :D

Kul för dig. Borde nog förmånsbeskattas ;)
av Lövet
Inte så länge rabatten även är tillgänglig för allmänheten. Och det är den. Typ. För nån har ju fått 12% rabatt tidigare även som icke-volvoanställd.
av Lövet
Precis = ingen förmånsbeskattning för rabatten
av Twendor
Min nye kom seg på den nette sum av 810 000 norske kroner etter rabatt (R-Design D3-AWD my 12)twisted: :twisted:
Men den er svært godt utrustet. Den har fem års Volvo garanti.
Og jeg har bidratt godt til å fylle en allerede stor statskasse med masse penger.

PS: En D5- awd ville kostet 103 000 nkr ekstra.
Man begynner å forstå hvorfor nordmenn er gode kunder til trimningsfirmaer. :wink:
Forøvrig er det en kanonbil, og er helt fortjust i den.
Twendor
Användarvisningsbild
av Gurra82
Du e med andra ord en rik norrman :D Med de priserna vet jag inte varför vi klagar på våra bilpriser i sverige
av Twendor
Gurra82 skrev:Du e med andra ord en rik norrman :D Med de priserna vet jag inte varför vi klagar på våra bilpriser i sverige
Nei, inte rik. Da hadde det blitt en XC60 T6'a til 1, 2 mill. :-O)
Men jeg fortalte ikke at den gamle blir solgt for ca 580 000 (my10). Så våre bruktbilpriser er helt forskrudde de med.
Her koster F.eks en Toyota Avensis Utrustet ca halv mill den også.
Har beveget meg O.T, så nå tilbake til fakta.
Twendor
Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg