Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas 80 skrev:Det numret är till en KIR nyckel, och de är ju till 04 och framåt.
Men jag vill minnas att det är någon på forumet som lyckats koda in en KIR nyckel till en äldre bil, så det kanske går.

Annars är det ju många som bygger om sina gamla nycklar, genom att flytta över nyckel och transponder till en KIR dosa.
Lite jobb men det går, har själv gjort det.
Jo precis, det var ju så jag tänkte, glömde bara skriva det.

Jo det har dom lyckats med, kollade just igenom ett sådant mecktips
Naikon skrev:Tjena. Vet att det finns trådar om det här, men inte riktigt fått det svar jag letat efter.

När vi köpte våran V70 01:a så följde det bara med två reservnycklar, alltså inte de två "riktiga" nycklarna.

Nu vill jag komma undan så billigt som möjligt. Vet att det kostar runt 2000-3000 om man går till Bilia. Men har läst att man kan köpa nycklar på internet, och sen endast programmera de på Bilia?
Men jag har kollat igenom de flesta reservdels-sidorna. Skruvat.se bland annat, men inte hittat nycklar, bara skal till larmdosan.

Så min fråga är: Kan någon snäll person länka mig exakt de nycklar jag ska ha? Hittar massa olika varianter på eBay...

Går det förresten att programmera själv, eller är det säkrast att bara låta Bilia göra det?

MVH Naikon

Eftersom du vill ha en "riktig" nyckel så skulle jag göra såhär.
Beställa detta.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2003-200 ... 4a98588ca9

Sen skulle jag gå tilll volvo beställa oslipat nyckelämne.gå till låssmed o få det slipat, sen gå till volvo o programera in det. Visst du har inget larm så knappar o så är onödigt men ser mycket snyggare ut .

Annars har jag en KIR dosa hemma jag kan skicka till dig.

Edit: Har kollat runt lite på internet, och det verkar finnas två olika varianter, en där man har nyckel och fjärr separat, och en nyckel där själva nyckeln och larmdosan sitter ihop. I min manual berättar dem att det ska vara en sådan där både nyckel och fjärr sitter ihop.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]