Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ullrik
Hej har en v70 05:a. Som ljudämparen gått sönder på. Bytte idag till en japsdämpare då orginal kostade 3000 kr på volvo När jag nu montera ljudämparen låter det som fan inne i kupen. Nån som vet enkelt hur man gör för att få bort det? Det är en 2.5 fullflödesdämpare med 4 utblås. Finns det avgasdämpning att köpa till

Tacksam för svar
av hammerin
Jag skulle hemskt gärna vilja se hur denna ljuddämpare med 4 st utblås ser ut! För jag har aldrig sett en sådan =)

Men om du köper den största Simons fullflödes ljuddämparen som får plats så borde det väl bli bättre?
Användarvisningsbild
av volvo D5
hammerin skrev:Jag skulle hemskt gärna vilja se hur denna ljuddämpare med 4 st utblås ser ut! För jag har aldrig sett en sådan =)

Men om du köper den största Simons fullflödes ljuddämparen som får plats så borde det väl bli bättre?
Du tror inte att han menar 4 "tums" utblås. :wink:
av oldtimersmc
Har ett 4" BBS på en V70 det ser ut som slutsenen i Hajen när firren simmar efter båten med en dykartub i mungipan 8)
Låter fint men inget jävla väsen
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Kaxe
ser ut som slutsenen i Hajen när firren simmar efter båten med en dykartub i mungipan
:D :D :D
He He sådana pipor hade jag på en BMW en gång i tiden= värdelöst syst rostade lika snabbt som bilen var kvick
(Kaxe Stöllefrans i Kil vet vilken bil det gäller)
Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Elpriset

Det är inte ovanligt att de antingen hå[…]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]