Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nille85
Går det att köpa Premium/Dynaudio högtalare och slutsteg/förstärkare till min s80
har HP paketet.

Eller är det någon som bytt ut sina högtalare och steg till nått annat typ mds lr dyl?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Vänta här nu, först vill du byta till Dynaudio, och sen skriver du MDS?

Bestäm dig för fin Whiskey eller ful-öl innan du gör nåt mer! :roll: :wink:

Tror inte att ett byta från HP till PS är möjligt, men jag ska låta det vara osagt..
Grejerna får du antingen köpa (dyrt) på Volvo, eller hos en skrot, dock tror jag att det är dyrare än en bra anläggning från tex DLS eller liknande..
av kitco
Går det att modifiera anläggningen när allt skit är integrerat och styrs från displayen som tex acc, backvarnare? Kan man överhuvud taget byta till en extern traditionell bilstereo tex från pioneer eller alpine?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Du kan stoppa i precis vad du vill, men du får hitta ett nytt ställe att montera stereon på, resten är ju precis lika enkelt som det varit i alla tider, dit med slutsteg och högtalare å lite kablar så är det klart..
av franky
Det är inga problem med att uppgradera till PS (jag förutsätter att du har en "gammal" s80?)
högtalarna är dyra, ca 2000:-/st
förstärkaren ca 4500:-
glöm inte att uppgradera mjukvaran
Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Hei, hentet ny bil- for meg i går. Vil gjer[…]

Är fästet helt och sitter som det ska?