Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Soulman >> Du förstod nog inte vad vi menade. Självklart skall företagen använda sig av Skatteverkets fastställda förmånsvärden. "Problemet" uppstår när bilsäljaren lämnar rabatter vilket ju är rätt vanligt. Det enda sätt för att få transparens mellan bilens verkliga pris och det förmånsgrundande priset är när dessa rabatter lämnas på options och tillbehör.
av Enzo
Guligan skrev:Inte behöver förmånsvärdet bli så högt på den bilen. Se till att företagets rabatter hamnar som rabatt på options etc.
Hm, fast det spelar väl ingen roll, skatteverket tar väl inte hänsyn till rabatter, eller är jag ute och cyklar nu?
av pettepa
Historiken:
Bil beställd 2/9 av ÅF
Ordern är lagd 5/9 status 1
Bilen börjar byggas 14/9 status 2
Din bil är på väg 23/9 status 8

Ingen status 3-7 där inte, men antar att det är rätt så vanligt scenario.
av pumpnasare
pettepa skrev:Igår 23/9 fick min bil leveransstatus 8 - din bil är på väg.
Det är alltså 3 veckor efter jag beställde den, jäkligt nöjd!
Tack ni ger mig hopp.
av Linqid
Guligan skrev:Soulman >> Du förstod nog inte vad vi menade. Självklart skall företagen använda sig av Skatteverkets fastställda förmånsvärden. "Problemet" uppstår när bilsäljaren lämnar rabatter vilket ju är rätt vanligt. Det enda sätt för att få transparens mellan bilens verkliga pris och det förmånsgrundande priset är när dessa rabatter lämnas på options och tillbehör.
Vid en revision är bilförsäljaren skyldig att på SKV:s begäran lämna ut exakt spec inkl kostad för all extrautrustning innan rabatt. Dvs, väljer man att betala fullpris för grundbilen och lägger 100 % rabatt på utrustningen, vilket ger ett betydligt lägre förmånsvärde eftersom man slipper betala för utrustningen, så kommer man få smisk av SKV vid en revision.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]