Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
amazon65a skrev:la fällan i bensin under natten och blåste rent med kompressorn..blåser lätt i alla hål...men likförbannat har jag ett tryck i motorn..nästan så man skjuter ut oljestickan...

det var nedre hålet jag såg var igensatt..petade och blåste med kompressorn där med..kan detr vara mer stopp i tråget eller några slangar som spökar??

skruvade bort oljestickan och blåste i nedrehålet där fällan sitter då efer ettag puttrade det ut olja så kan ju inte vara helt tätt där...tipps???
'
som jag sa så var det viktigt att du kolla kanalen som går ner i blocket, ända ner i tråget.
här är det ofta helt igensatt = du får dempntera oljetråget för att kunna göra rent
av amazon65a
okej..bara att ta lös tråget då..är det krångligt?
Användarvisningsbild
av CarMan
amazon65a skrev:okej..bara att ta lös tråget då..är det krångligt?
ja det är ju en del jobb med att ta ner tråget. men du hade ju sett det uppe från om du känt efter med en ståltråd eller nått, men nu är ju även insuget på plats (kan ju var så att du inte fått rent olja fällan heller! för du bytte den ju inte!)
av amazon65a
oljefällan är inte täppt...la den i bensin under natten..går att blåsa lätt ialla hål...petade med ståltråd i nederstahålet på blocket...men svårt att känna om det rent hela vägen..
Användarvisningsbild
av CarMan
amazon65a skrev:oljefällan är inte täppt...la den i bensin under natten..går att blåsa lätt ialla hål...petade med ståltråd i nederstahålet på blocket...men svårt att känna om det rent hela vägen..
bara du är helt säger på att det inte kan lossa mer ur olje fällan som kan täppa till.

gick det lätt att föra ner ståltråden i kanalen & den gick att få ända ner i båtten på tråget, så är det ju inte täppt.
av amazon65a
inbillade mig att det inte var täppt och det blev olja på ståltråden...ska ta komprov innan jag river igen...
av amazon65a
var slangarna vid spjällhuset som var helt täppta..så nu försvann trycket...men lamda lkampan har börjat lysa nu!!!!tipps
Användarvisningsbild
av ketto
ingen kontakt du glömt sätta dit???
av amazon65a
nej tror inte det..ska kika mer på slangarna imorgon...
EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.

Stereo byte

Jag har satt in en eftermarknadsstereo i en V70, m[…]

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]