Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Trevligare spec på bilen. Kolla dock skatten på bilen så du inte får några överraskningar. Aut+diesel kostar skattemässigt.

Edit: Skatten är 5962kr

Jag kan själv dock inte förstå att folk betalar så mycket för beggade dieslar. Nu måste jag få göra lite reklam för min egen bil, och visst kommer det kosta 3kr mer per mil att köra den samt är ett år äldre, men jämför prisskillnaden! http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=3 Och skatten är hälften...
av IcG
Nåjo, skatten e väl som den är... men de får man ta om man nu vill ha en stor, säker bil med automat + fyrhjulsdrift.

+ att man får bättre bränsleekonomi med diesel istället för bensin, me de milen ja kör.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
kave skrev:Eftersom XC70 fick senaste generation av haldex iom modellår 09 så torde det gälla V70 awd med.
Alktså, är du noga med att få det bästa 4x4 systemet väljer du en 09.
Är du säker på detta ?
Användarvisningsbild
av kave
VolvoB20 skrev:
kave skrev:Eftersom XC70 fick senaste generation av haldex iom modellår 09 så torde det gälla V70 awd med.
Alktså, är du noga med att få det bästa 4x4 systemet väljer du en 09.
Är du säker på detta ?
Ja, hade nämligen beställt två XC70 våren 2008, och blev uppdaterade till 2009 års modell där bl a detta ingick. Finns info i forumet om detta om du söker lite.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]