...

Moderator: Moderatorer

vetten skrev:Men mest blir jag irriterad på alla Idioter som tyvärr kör omkring på våra vägar och det vare sej dom har körkort eller inte :-O)
Det säger oss inte så mycket. Vad är en idiot? Är det till exempel den som håller hastigheten och stoppar upp, eller den som kör fortare men bryter mot lagen?

Det är ingen som vet vad du menar om du inte förtydligar.
Användarvisningsbild
av vetten
torbjorn_75 skrev:
vetten skrev:Men mest blir jag irriterad på alla Idioter som tyvärr kör omkring på våra vägar och det vare sej dom har körkort eller inte :-O)
Det säger oss inte så mycket. Vad är en idiot? Är det till exempel den som håller hastigheten och stoppar upp, eller den som kör fortare men bryter mot lagen?

Det är ingen som vet vad du menar om du inte förtydligar.

Du behöver ju bara sätta dej i bilen och köra ut på en trafikerad väg så borde du att upptäcka dom själv, jag tror att de flesta "idiotbeteenden" är redan uppräknade här i tråden.

Inte blinka, tränga sej, hindra omkörning, ligga för nära osv. osv.
Hur kan det irritera? Knappast så att du har koll på vilka i trafiken som har det eller ej.
Användarvisningsbild
av vetten
Nej men som jag skrev tidigare.

Dom märks för dom syns när dom gör sina dumma manövrar i trafiken. Det går inte att missa om man kör där det är mycket trafik som typ i städer och så.
KKR skrev:"kebabpizza", det där ser jag ingen anledning att bli upprörd över.
Ingen anledning att bli upprörd? Jag uppfattar det som extremt störande att ha någon så nära bakom på landsväg, speciellt i mörker.
KKR skrev:Du fick ju vara först som du ville, han lät ju dig vara först.
Klart som fan att jag körde om, jag höll ju högre hastighet. Men h*n kanske sögs in i baksuget som bildades när jag körde om och kom sen inte loss? (klena bromsar på SAAB?)
KKR skrev:Att du sedan stannade och släppte om honom kan väl inte han hjälpa.
För att missa den vinken måste man nog vara antingen kraftigt synskadad eller död, och död kan vi nog utesluta, och synskadad? Tja, där kanske vi har förklaringen till det hela? Glasögonen kanske hade kommit bort och h*n väntade på någon att ta rygg på...
KKR skrev:Sen om lämpligheten att ligga 1-2 billängder bakom om hastigheten var hög kan man diskutera, men vi skulle väl inte "leka" poliser.
Finns inget att diskutera, det ÄR olämpligt, punkt slut.
vetten skrev:Nej men som jag skrev tidigare.

Dom märks för dom syns när dom gör sina dumma manövrar i trafiken. Det går inte att missa om man kör där det är mycket trafik som typ i städer och så.
Du menar.... Att genom att se hur folk kör så kan du avgöra om de har körkort eller inte. Bli snut, mannen.
Annars så gör min far en massa dumma saker i trafiken. Är han utan körkort enl dig? Enl mig så borde han inte ha ett däremot.
Min tjej gör tabbar hela tiden. Är hon utan körkort? Enl mig så fick hon det för en månad sen.
Eller missuppfattar jag dig nu. Är det så att du stoppar alla "idioter" o kollar körkortet på dom?
av llesrof
Provocative skrev:
vetten skrev:Nej men som jag skrev tidigare.

Du menar.... Att genom att se hur folk kör så kan du avgöra om de har körkort eller inte. Bli snut, mannen.
Annars så gör min far en massa dumma saker i trafiken. Är han utan körkort enl dig? Enl mig så borde han inte ha ett däremot.
Min tjej gör tabbar hela tiden. Är hon utan körkort? Enl mig så fick hon det för en månad sen.
Eller missuppfattar jag dig nu. Är det så att du stoppar alla "idioter" o kollar körkortet på dom?
Nu skrev han inte så. Han skrev något i stil med "oavsett om de har körkort eller ej". Han skrev inte att han kan avgöra om de har körkort eller inte utifrån deras idiotiska beteende.

Så sent som denna kväll hade jag en idiot precis i röven. Han låg så nära att jag inte ens såg strålkastarna på fanskapet. Det var kolmörkt ute och om om jag hade vart tvungen att panikbromsa så hade jag nog fått skriva detta från sjukhuset. Det intressanta var att han bara stundtals låg så nära, ungefär som att han släppte av och sedan körde ikapp. Jag har stött på detta beteende flera gånger.Sedan finns det de som ligger nära men inte precis uppe i röven på en. De kanske ligger en eller två sekunder bakom och det är tillräckligt kort för att man skall bli påkörd av dem om man tvingas nita. Själva tycker de nog att de håller ett lagom avstånd. Gör man dumheten att dutta till på bromsen för att tända bromsljuset så lättar de bara lite på gasen och sedan ligger de där igen, kilometer efter kilometer. Jävligt irriterande.
Användarvisningsbild
av erikn
Bilden är Lindvretens trafikplats söder om Sthlm. Ungefär vid de svarta strecken på motorvägen var det igår en olycka. Då börjar folk åka kringvägar för att komma förbi. Jag var i Kungens kurva och skulle sedan hem. Hamnar då i köer, och håller mig i den vänstra filen innan rondellen. Retade mig något fruktansvärt på lastbilar, bussar, bilar med breda släpkärror för bil, bil med båt på släpkärra, alla andra vanliga bilar som tränger sig in i den enfiliga rondellen från den högra filen som ska svänga ner på motorvägen åt andra hållet.

Bild
Användarvisningsbild
av ÄRRet
*pettson* skrev:
Variosboy skrev:Hade det inte varit ett ego-samhälle så hade både kassörskan och kanske en eller två bakomvarande kunder hjälpt Brainy och plockat över hans varor till den andra kassan..

Men det är ju i den perfekta av världar..
Finns väldigt skilda sätt att se det ifrån butikshåll också, inte bara från kundhåll.
På Ica Maxi i Motala så hamnar den drabbade i kassan definitivt sist. Djungelns lag råder och det blir snabbt omgrupperingar i kön, andan är att om man kan knuffa in sej i kön så gör man det, likvärdigt med bilkötaktiken jag berättat om. Har som tur är inte blivit drabbad där eftersom jag kör scanner och därmed går ur kassan obemannat.
På Östenssons i Vadstena som är grannbyn, där hamnar den drabbade först. Det var han/hon som kassörskan höll på med och då är det kön helt opåverkad som ska flyttas över till nästa kassa, inget snack om den saken, policyn är att pågående kund är just pågående kund oavsett. Har själv blivit drabbad på just Östenssons när deras kassasystem hängde sej. Bara ta varorna och flytta över medans dom andra snällt får vänta.
Men Gud så gulligt! Tur man inte handlar på Östenssons...
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 552

Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]

B230fk går dåligt & ojämnt

Yes, får kolla. Dock gick bilen sämre n[…]

Jag kommer att köra min etanol drivna 745-a t[…]

Camber vänster sida Volvo 240