NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
jumu01, surt sa räven! :(
När man väl är inne på Min Volvo-sida finns det ju en Profil-sida över kontaktuppgifter. Jag upptäckte att det stod ett gammalt mobilnummer (detta slutade jag använda för 10 år sen!) och ville man ändra något skulle man skicka ett meddelande via samma sida till just kundtjänsten. Fick svar att detta var inget som de kunde ändra och, samma svar som du fick nyss, "vi kommer inte åt ÅF's system".....lever vi på 90-talet eller? :roll:
Användarvisningsbild
av SvenB
Be ÅF ändra då.
av Kluster
KKR skrev:Be ÅF ändra då.
Själva ändringen är redan fixad, no worries.
Det är själva tillvägagångssättet, att du måste kontakta din ÅF för ändring/borttagande av ett mobilnummer känns lite waste of money. Det hade ju deras kundtjänst kunnat fixat!
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja deras kundtjänst måste väl ha "adminstratörsstatus" och kunna ändra allt på denna sida!
av jumu01
KKR skrev:Ja deras kundtjänst måste väl ha "adminstratörsstatus" och kunna ändra allt på denna sida!
Detta är svaret från deras kundtjänst!
"Tack för ditt mail.

Vi kan inte se att någon förare eller email är inlagd på din bil - tyvärr har vi inte tillgång till ÅF's system så vi kan göra detta manuellt.

Med vänliga hälsningar/Best Regards
Christoffer Moen"

Dom kan inte göra mycket är svaret!
av Kluster
Oj oj oj säger jag bara! 8)
Jag är som ett barn på julafton....fick bilen idag ÄNTLIGEN och har nog hunnit avverka 2-3 mil. D3 + automat verkar gå som handen i handsken. Gör man en kick-down morrar det väldigt gött från den 5-cylindriga motorn!
Jämför jag min gamla V50 från 2008 och denna så märks det att det är sista modellen - allt känns mer kvalité, dovare klang när man stänger dörrarna, oerhört sköna stolar (kanske lädret som gör sitt?) m.m m.m.

Sen en sak jag märkte, kanske synfel eller inbillning men jag tycker standardchassit är sänkt jmf med min förra V50.

Kommer återkomma med mer feedback m.m. Ska försöka ta några bilder också! :wink:
av Kluster
Tackar så mycket!

Får se vad helgen har att erbjuda för väder men något/några ska jag nog kunna fixa till!

Yes, gummimattorna låg i redan och tygmattorna inplastade i bakluckan! :-)-)
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 47

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Lösningen finns hos Temu för 144:-