- lör 19 aug 2006, 19:48
Lite motor(?)problem med 460. Den vägrar starta efter att den lade av när jag skulle köra av från en motorväg (den lade av i nedförsbacke). Vi lyckades iaf rulla in på farten vi hade till den närliggande macken.
Testade och starta men han verkade inte tända eller få bränsle.
Kände på bränsleslangarna precis där de går in till motorn och försökte starta, då känner man att de flödar genom dem. Bränslepumpen går igång.
Tyckte däremot att motorn tog lite väl lång tid att kyla av sig, om det kan ha något med saken att göra. Försökte kolla tändstiften och de såg fräscha ut av de jag kunde se, samma sak med fästet på tändkablarna. Försökte hitta någon med tändstiftsnyckel men utan resultat så jag kunde inte plocka bort dem och undersöka dem närmare.
Samma sak gäller rotorn och fördelardosan, dåligt med verktyg.
Ska i vilket fall som helst försöka skaffa mig en nyckel till stiften till imorgon, sitter 12 mil hemifrån och d är där trubblet ligger.
Finns det några bra verksäder i Bålsta som har öppet på söndagar?
Tacksam för snabbt svar, Jimmy!
Testade och starta men han verkade inte tända eller få bränsle.
Kände på bränsleslangarna precis där de går in till motorn och försökte starta, då känner man att de flödar genom dem. Bränslepumpen går igång.
Tyckte däremot att motorn tog lite väl lång tid att kyla av sig, om det kan ha något med saken att göra. Försökte kolla tändstiften och de såg fräscha ut av de jag kunde se, samma sak med fästet på tändkablarna. Försökte hitta någon med tändstiftsnyckel men utan resultat så jag kunde inte plocka bort dem och undersöka dem närmare.
Samma sak gäller rotorn och fördelardosan, dåligt med verktyg.
Ska i vilket fall som helst försöka skaffa mig en nyckel till stiften till imorgon, sitter 12 mil hemifrån och d är där trubblet ligger.
Finns det några bra verksäder i Bålsta som har öppet på söndagar?
Tacksam för snabbt svar, Jimmy!