Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Rellac
Tjena!
Slänger upp en lite tråd om min bil eftersom jag tycker det är trevligt att läsa vad andra gör med sina.
Köpte denna V70 tidigt i våras eftersom jag körde motorras på min förra Golf IV och fick ett schysst bud på den med rasad motor. Suget efter en stor kombi fanns sen långt innan motorraset då vi är en familj på två personer och en svart Schäfer, vilket kunde bli trångt i Golfen. Åkte uteslutande med baksätet fällt för att kunna ha med hunden, så så vidare praktisk var inte Golfen heller.
Hittade iaf en V70N på blocket bort i Östergötland, och det visade sig finnas två till salu i samma stad så vi åkte iväg och tittade på de båda.
En mängd faktorer bidrog till att valet föll på den svarte med 140hk spisen som hade gått 27500 mil, och det är alltså den jag skaver runt med idag. Lite småmoddar sker på löpande på bilen samt en hel del underhåll.
Men nu vill ni inte läsa mer utan, se bilder! :D

Bild
Bilen precis hämtad! 2st Bosch Big Knick följde med.

Bild
Jajjemen, vinge och inga rails.

Bild
Bilen var gubbstrajpad av förre gubbägaren. Åkte bort med en gång.

Bild
En snabbpolering fick det bli.. Jag är mycket duktigare på att få det gjort på andras bilar än mina egna :roll:
Snart dags för att ge bilen lackskydd inför vintern, iaf.

Bild
Då var den nyputsad.. Ja den röde Amazonen alltså... :lol:

Bild
Milen rullar på..

Bild
Framvagnen spelade Marackas nu i höst så det fick bli lite nya fräscha grejjer. Saknas en till bärarm, styrled och kulled samt en dunk olja då på bilden.
Blev även byta av båda fjädrarna i fram då den ena hade brustit. Lägg till en hjulinställningen och bilen går tight som ett strykjärn igen.
Bild
Bytte även stabiliseringsstagen när jag ändå höll på.

Bild
Första modden fick bli att byta blinkerslampor. En Före bild.

Bild
Efter. Eftersom de flesta "silvervision" kostar äckligt mycket pengar för vad man får så köpte jag kormade lampor på Biltema för 20 spänn styck. Vi får se hur kvaliteten är på dessa :)

Bild
Vi gör väl likadant i fram ock va?
Det var lite väl trångt att byta blinkers med mina stora händer.. Men till slut gick det ju faktiskt.

Bild
Och så här blev det.

Bild
Hittade en bild på byte av övre motorfästet också. Skulle behöva byta fler motorfästen dock, tycker det slår lite mycket vid gaspådrag/avslag.

Bild
Har också bytt ut den äckliga fyrekrade ratten som liksom börjat lösa upp sig av äckel mot en gosig treekrad i trä. Lirar schysst med mina övriga trälister i bilen tycker jag. Som ni ser har jag ingen Volvo-stereo heller.. Men det är på gång.. tycker det ser så tråkigt ut med eftermarknadsgrejjerna, mycket bättre helhet med Volvostereo. Här var inredningen ganska dammig också, jag vet.. Men det är åtgärdat nu :)

Bild
Monterade lite extraljus nu inför den mörka perioden och det blev 3st SIM med totalt 4 x 55 w xenon. :lol:
Dvs Xenon monterat i helljuset samt i två SIMmar. Blir en xenonlampa i den tredje också nån gång längre fram.
Användarvisningsbild
av lilleman
Tjusigt :D

Mvh/Roger :)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Trevlig kärra, och fint jobb på den hittills :)
av Rellac
Dalmans skrev:Trevlig kärra!
cybermunk skrev:Trevlig kärra, och fint jobb på den hittills :)
lilleman skrev:Tjusigt :D
Mvh/Roger :)
Tack så mycket! Kul att ni gillar den :)
av Rellac
Inväntar två nya moddar som bör komma i veckan. Som tidigare sagt en HU-603 samt en helt annan lysande modd. 8)

Slänger upp lite bilder på några recondjobb som jag har gjort så länge.

En 745a, före bild.
Bild

Ganska repig...
Bild

Den blev helt ok! :D
Bild

En Honda CRV efter behandling.
Bild
Bild

En BMW 325d som fick sig en duvning.

Bild

Samt en SLK hos samma ägare.
Bild

Svart är fint :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Trevlig bil men du kunde ha sparat in pengar på byt bara bussningen i motorfästet. Gjort snabbare än det tar lossa hela fästet :D
Blir det solfilm+ fälgar?
av Rellac
Mest pengar skulle jag spara om jag åkte buss.
Nu ansåg jag att pengarna för ett helt fäste var helt klart överkomligt och jag behövde bara lossa bult. Hålla på å krångla med bussningar är inget jag gillar.

Bilen är tonad med solar plexius bakersta tre rutorna från start, och kommer förbli så under vintern iaf.
Skulle hittat ett par schyssta fälgar under året tänkte jag men sen blev det att jag pendlade 16mil om dagen i somras och då fick 15tummarna duga, billigare att nöta 15tum än 19tum. Men ett par fälgar står på önskelistan till våren.

:-)-)
av Rellac
Då var ytterliggare än modd på G.. Hoppas det kommer lite paket i veckan ;)
vad tror ni om ett par Thor på bilen?
Användarvisningsbild
av lilleman
Jag har oxå funderingar på o slänga dit en omgång thor på min v70 :)

Mvh/Roger
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????

Har forskat lite i det här då jag snart[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]