Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av ejon
Men din snabba jävel ;) Man blir ju chockad :D
Skulle uppskatta om du kan bara filma ett par sekunder med mobilen så man ser hur den blinkar så ger jag dig sedan adressen som du kan sända den till.

La du blå diod? Skulle jag nog faktist vilja ha :D snyggare med än en röd.

Hur pass duktig är du? Farsan behöver en likadan fast som man kan koppla till vägguttaget ? Nåt du kan göra? Han betalar dig givetviiis!
Vi kan ta det efter du har kirrat detta :)

MVH
Jonas

Tack igen!!
av mikebike
ejon skrev:Skulle uppskatta om du kan bara filma ett par sekunder med mobilen så man ser hur den blinkar så ger jag dig sedan adressen som du kan sända den till.
Kontrollen blinkar blå
Det återstår lite slutfix med hållaren, du kanske behöver göra fästhål eller runda undersidan för att passa instrumentpanelen...
Jag har bara grovslipat och lagt ett lager mattsvart färg för att se hur det ser ut.
ejon skrev:Hur pass duktig är du?
Har man hållt på med sånt här i 30+ år så... ;-//
Jag har byggt några larmatrapper, men främst har jag konstruerat blinkdon till (det tredje) bromsljuset.
I min gamla bil hade jag ett som började blinka med 7 Hz och sedan minskade frekvensen under några sekunder för att sedan slockna.
Pappa har ett som först blinkar några sekunder, sedan lyser fast och slutligen slocknar.
av ejon
Kalas bra! Då tar vi det efter du är klar med mitt ;)
ser riktigt bra ut.
Den dära själva chippet jag ser på bilden kommer den ligga bara så ? eller lägger du den i något paket så den inte tar skada? sedan kopplar jag den bara till minus och plus antar jag ?
Fasen vad bra! du e

Det är egentligen inget viktigt med hållaren där dioden sitter, verkar sitta bra på bilden, bara man kan lägga tex dubbelhäftande tejp på undersidan så sitter den ju :)

MVH
av mikebike
ejon skrev:Den dära själva chippet jag ser på bilden kommer den ligga bara så ? eller lägger du den i något paket så den inte tar skada? sedan kopplar jag den bara till minus och plus antar jag ?
Jag har lackat kortet och sedan lägger jag krympslang över.
Röd kabel till 12V och svart kabel till tändningen så blinkar det när tändningen slås ifrån (får minus via förbrukarna).
av mikebike
En forumbesökare hörde av sig och ville ha en likadan, sedan gick han under jorden! :x

Jag har alltså en som i filmen att sälja, pris 150:-
Användarvisningsbild
av ÄRRet
mikebike skrev:En forumbesökare hörde av sig och ville ha en likadan, sedan gick han under jorden! :x

Jag har alltså en som i filmen att sälja, pris 150:-
Jag har köpt den men inte fått den än! Ser kanon ut på filmen!

Kanske funkar? https://www.youtube.com/wa[…]

240 startar inte

Nu har jag felsökt ännu mer på den[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]

Jag har endast problem med backväxel när[…]