Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ralleh93
hej allihopa, eftersom som att garaget.org inte va till någon vidare hjälp försöker ja här!

ja har en 940 med fb motorn o problemet är att den drar grymt mycket soppa! vid ett tillfålle drog bilen cirka 3 liter milen o svartrykte, så ja bytte lamban o bränsletryckregulatorn, bilen gick mycket bättre o finare tomgång men den drar fortfarande mycket !cirka 20 liter på 7 mil. ja blir tokig. bilen förövrigt går mycket bra o ingen pendlande tomgång.

ja har bytt lamba, lmm, tändstift, kablar, fördelare o bränsletrycksregulator.

ja fick upp en felkod om för lite bränsletillförsel eller för hög, denna felkod försvann efter bränsletrycksregulator bytet o ja trodde att mitt problem också skulle försvinna :(
oringarna som är slut i spridarna*? eller insugspackningen ? men då borde ja ju ha ostabil tomgång?

kan även tilläggas att när ja varvar upp bilen så kan den fastna på vissa varvtal typ som den hänger sig ?

ursäkta röran men ja är i panik tillstånd för ja har verkligen inte råd att åka med bilen längre!!

tackar i förhand mvh rasmus
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kollade du på 7 mil sammanhängande landsvägskörning eller många korta körningar från kall motor? Rekommenderar att du rengör spjällhuset samt byter bränslefilter och luftfilter om inte detta är gjort nyligt.

Mvh GK
av ralleh93
gnestakalle skrev:Kollade du på 7 mil sammanhängande landsvägskörning eller många korta körningar från kall motor? Rekommenderar att du rengör spjällhuset samt byter bränslefilter och luftfilter om inte detta är gjort nyligt.

Mvh GK
varm motor jajemen :) både och men när ja gemfört med kompisar o dom kommer cirka 17 mil på 20 liter inkl kortare sträckor o lite lek. spjällhuset? har de så stor påverkan ?
av ralleh93
bytt tempgivaren till spruten nu med, bilen smälde lite sen gick den bra, tkr den gick mkt bättre nu men drar fortfarande sås :( lambasond mätarn lyser också, kan även tillläggas att när ja varvar upp den så sjunker varvtalet långsamt, är de kallstartsventil kanske som kärvar?
eller spjällägesgivaren`? snälla behöver hjälp
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Dina problem kan bero på en felaktig Lambdasond, rekommenderar att du kontrollmäter den. Rekommenderar även att du skaffar en reparationshandbok för din bilmodell t.ex. Haynes som finns bl.a. på Biltema.

Mvh GK

Idag skrev jag kontrakt på en "ny"[…]

Jag kan återkoppla lite nu. Jag startade tr&[…]

Slangar v70

Slangen med fläta går väl till map[…]

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]