Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rüttner
Hej.

Som sagt motorn knackar vid uppstart när den är kall, 2-3sec (som jag har förstått så är det lyftarna som spökar). Sen låter den som den ska.
Brukar sätta timer så motorvärmaaren går igång ca 20min innan jag åker, men på jobbet så har jag ej tillgång till uttag.
vilket innebär att den knackar vid uppstart när den har stått hela dagen (efter 11-12timmar annars lugnt).
Blir det värre så får man ju fixa det snarast, men tänkte om det kanske fanns nån olja eller typ av tillsats som någon kan rekommendera.
Som kan fördröja problemet över vintern iallafall, är trött på allt som heter bil just nu.

Kör med mobil super 2000 10w-40 delsyntet i bilen.

mvh.
av bsba
Min V40 hade nåt liknande för sig och jag trodde givetvis det värsta typ topplock kolvringa mm. Bytte olja osv.
Till slut åkte jag med vånda till en verkstad där de konstaterade att grenröret satt lite löst, de drog fast det och efter det har det inte återkommit. Skämmigt men nog tur att man gjorde det i stället för att riva motorn.
Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]

Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]