Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av herrcronqvist
Fick en 2:a på min framaxelbalk på besiktningen. Någon som vet priset på en ny/bättre begagnad??? Någon som vet en billig godkänd bilmekaniker i Göteborg??
Användarvisningsbild
av gnestakalle
En från skroten kostar nog drygt tusenlappen.

Mvh GK
av aalex
När jag sökte efter en begagnad för något år sedan så kostade dom mellan 1500 - 3500 och någon något mer. Men sedan dess när jag verkligen behövde en så fanns ingen på lager. Inte sedan heller.

I vilket fall så är det inte särskilt svårt att laga. På vänster sida lagade jag den själv med en liten trådrörsvets på ett par timmar och åkte tillbaka och fick den godkänd. Jag frågade om det var ok att svetsa plåt över det svaga stället i böjen och det var det. Jag lade en två mm bit i två sektioner i böjen. Lite mycket plåt. Dock såg jag sedan att jag varit lite för försiktig att dra upp plåten i framdelen så jag har lagt en svets till där dv s några extra svetssträngar för att täcka upp till frisk plåt så jag slipper göra om det på ett par år. Det är nog enklare och billigare att svetsa så än att byta hela ramen. Det blir starkt nog också.

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]